هندی ها کنترل سانگ یانگ کره را واگذار می‌کنند

ماهیندارای هندوستان این روزها آب خوش از گلویش پایین نمی رود، آن از حكم كمیسیون تجارت بین المللی كه این شركت را متهم به نقص حقوق مالكیت جیپ كرد، و این كه حالا این خودروساز تصمیم به واگذاری كنترل در سانگ یانگ كره گرفته است.

به گزارش پرشین خودرو، ماهیندرا و ماهیندرا برنامه ریزی كرده است كه كنترل بخش خودروسازی سانگ یانگ كره را واگذار كند چون، این بخش دیگر قادر نیست روی پای خود بایستد. حالا كه شیوع جهانی ویروس هم باعث شده اكثر مشاغل زیان ده شوند.

پان گوئنكا مدیر عامل ماهیندرا و ماهیندرا در مصاحبه با رویترز گفته است كه « سانگ یانگ نیاز به یك سرمایه گذار جدید دارد، ما در حال گفت و گو و مذاكره با آن شركت هستیم تا یك سرمایه گذار را برای آن محكم و قطعی كنیم.»


ماهیندرا در گزارش قبلی خود 19.55 میلیارد روپیه (معادل 258 میلیون دلار آمریكا) زیان خالص نشان داد در حالی كه سال قبل از آن هنوز سود ده بود. همین زیان هنگفت، باعث شده است ماهیندرا در سرمایه گذاری ها و واحدهای بین المللی خود تجدید نظر كند.

ماهیندرا

 


ماهیندار در حال حاضر 75 درصد از سهام سانگ یانگ را در اختیار دارد، در سال 2010 ماهیندرا با خرید سهام این شركت، آن را از ورشكستگی قطعه نجات داد اما در این یك دهه نتوانست آن را سرپا نگه دارد و به سوددهی برساند. از ماه آوریل كه شیوع كرونا، تلخی خود را به كام مشاغل رساند، ماهیندرا هم اعلام كرد كه دیگر در سانگ یانگ به سرمایه گذاری بیشتر ادامه نخواهد داد.

آنیش شاه، قائم مقام مدیر عامل ماهیندرا هم در این رابطه گفته است: «اگر سرمایه گذار جدیدی علاقه نشان دهد، ما از رویكردهای مختلف از جمله فروش سهام مان در سانگ یانگ استقبال می كنیم.»

حالا اولویت ماهیندارا كاهش هزینه از راه های مختلف از جمله تجدید ساختار كمپانی است تا از این گردنه سخت ویروس كرونا به سلامت عبور كند. برای این كار در 12 ماه آینده، ماهیندارا همه بخش های زیان ده خود را به طور دقیق بررسی كرده و آن ها را تعیین تكلیف خواهد كرد.

ماهیندرا سال گذشته هم با شركت فورد آمریكا وارد یك سرمایه گذاری مشترك [جوینت ونچر] شده بود، اما پاندمی كرونا، كامل شدن مراحل این سرمایه گذاری مشترك را به تأخیر انداخت اما هنوز اتحاد آن ها پابرجا است، مگر آن كه در آینده خلاف آن اتفاق بیفتد.

منبع: سایپا

کد خبر 123499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha