۸۱ درصد سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت است

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۵ ماهه اول سال ۹۹، تعداد 60 فقره سرمایه گذاری خارجی با ارزش 2.4 میلیارد دلار در کشور به تصویب رسیده که بخش صنعت، معدن و تجارت با ۴۹ مورد و حجم سرمایه گذاری ۸۵۰ میلیون دلار به ترتیب سهم ۸۱ و ۲۶ درصدی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پرشین خودرو، سعید زرندی افزود: سرمایه گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت در ۵ ماهه اول سال 99، نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد ۳۲ درصد و از نظر ارزش ۹۷ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: در این بازه زمانی از لحاظ حجم سرمایه‌گذاری سهم بخش صنعت 83.6 و معدن 6.2 و تجارت 10.2 درصد بوده است.

زرندی اعلام کرد: از 49 مورد طرح سرمایه گذاری خارجی، 21 شرکت با ۱۰۰ درصد سهامداران خارجی ۲۴ شرکت به صورت مشارکتی با شرکت‌های داخل (J.V) و چهار مورد به صورت مشارکت مدنی، بیع متقابل و BOT می‌باشند.


معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی در این مدت در گروههای ساخت مواد و محصولات شیمیایی، ساخت کک، فرآورده های حاصل از تصفیه نفت و ساخت محصولات فلزی فابریکی به جز ماشین آلات و تجهیزات بوده است.

 

سعید زرندی

 

زرندی افزود: کشورهای آلمان، چین، امارات متحده عربی و ترکیه چهار کشور اول به لحاظ ارزش سرمایه گذاری خارجی مصوب در ایران می باشند.

وی تصریح کرد: بیشترین تعداد سرمایه‌گذاری‌ها توسط کشور افغانستان با ۱۷ مورد و کشور چین ترکیه و هند رتبه های دوم تا چهارم را به خود اختصاص داده اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرد: استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، تهران، آذربایجان‌شرقی و البرز به ترتیب رتبه ‌های اول تا پنجم را به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری خارجی و مصوب کسب نموده‌اند.
 

کد خبر 125967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha