شماره‌گذاری 2هزار تاکسی با استاندارد یورو ۴

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور گفت: از زمان ابلاغ مصوبه و موافقت دولت با شماره ‌گذاری تعدادی تاکسی با استاندارد یورو ۴ و ابلاغ آن در مرداد ماه تا کنون، دو هزار دستگاه تاکسی با استاندارد یورو ۴ شماره‌گذاری و تحویل متقاضیان شده است.

به گزارش پرشین خودرو، مرتضی ضامنی گفت: تحویل تاکسی با استاندارد یورو ۴ به دنبال نوسازی ناوگان تاکسیرانی، و برای متقاضیانی بود که در اسفند سال ۱۳۹۸ و همین طور ابتدای سال جاری ثبت نام کرده بودند و روند تکمیل ثبت نام را انجام داده بودند.


وی با بیان اینکه تحویل تاکسی با استاندارد یورو ۴ ادامه دارد، خاطر نشان کرد: براساس این مصوبه قرار است تا ۳۰ مهر ماه امسال پنج هزار تاکسی به این روش نوسازی شود و امیدواریم با توجه به اینکه خودروساز در این زمینه مشکلی ندارد بتواینم به این قول عمل کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور گفت: اما به دلیل اینکه زمان اعلام شده (۳ مهر ماه) برای استفاده از این مصوبه برای شماره گذاری خودروهای تاکسی با استاندارد یورو ۴ زمان کوتاهی است، پیش بینی می شود که از پنج هزار خودروی تاکسی که برای شماره گذاری قول داده شده، بتوانیم سه هزار دستگاه را تحویل دهیم.

 

 

شماره گذاری تاکسی

 

پیش از این ضامنی  گفته بود: به دنبال افزایش استاندارد یورو ۴ به یورو ۵، فرآیند شماره گذاری تاکسی ها در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی از ابتدای امسال متوقف شده بود زیرا خودورهای در نظر گرفته شده برای نوسازی تاکسی ها دارای استاندارد یورو ۴ بودند و سازمان محیط زیست به آن ایراد گرفته بود.

وی ادامه داد: تا اینکه موافقت دولت با شماره گذاری تعدادی تاکسی با استاندارد یورو ۴ ابلاغ شد، قرار شد که پنج هزار دستگاه تاکسی در این قالب به متقاضیانی که از قبل ثبت نام کرده بودند تا ۳۰ مهر ماه امسال و اجازه شماره گذاری و تحویل داده شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 126237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha