کد خبر 126825
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
تلاش مرسدس بنز برای جلب نظر کودکان

همان طور که بخش خودروی دیسنی، چند نسل است که در بین کودکان و نوجوانان هوادار خودرو خلق می کند، مرسدس بنز هم به راه های نفوذ در دل کودکان و نوجوانان فکر می کند.

به گزارش پرشین خودرو، هدف اصلی مرسدس بنز از ایجاد موزه و ارائه شخصیت کارتونی (ماسکات) یافتن راهی برای نفوذ در بین کودکان و ایجاد اشتیاق در آنان است. این موزه مکانی برای حضور همه برندهای گروه دایملر از ابتدای تاریخ آن است. اما در این موزه آن چه از همه بیشتر توجه بیننده را به خود جلب می کند ماسکات یا شخصیت کارتونی این موزه است که در حقیقت یک ساختمانی است که دامن پوشیده است! بله هر کسی آن را می بیند به نوعی سردرگم و متعجب می شود.


گروه دایملر اعلام کرده است که این موزه از 3 اکتبر (12 مهر) آغاز به کار کرده و دو ماسکات بازدیدکنندگان را در موزه همراهی و راهنمایی می کنند که نام های آنها عبارت است از کارلشن Carlchen‌ و کارلوتا Carlotta. اولی نماینده ای برای پسرها و دومی برای دخترها. و از حالا قرار است که این دو ماسکات در تمامی تبلیغات به عنوان یک موتیف به کار گرفته شود. کارلشن که یک خودروی با سه ستاره است و یک خودروی سقف تاشو است و تعجبی ندارد که به عنوان یک ماسکات برای پسرها انتخاب شود اما آن چه بیشتر باعث تعجب می شود ماسکاتی که نماینده دخترها است به نوعی نماینده یا نشان دهنده ساختمان موزه است!

با نگاه اول به کارلوتا به زحمت کسی به یاد مرسدس بنز می افتد مخصوصاً برای کودکان برقرار کردن ارتباط بین این ماسکات با کمپانی بنز بعید است. شاید طراح یا سازنده این ماسکات با خود فکر کرده که داشتن دامن می تواند ارتباط لازم با دخترها را در این موزه به وجود آورد.

 

مرسدس بنز


«مونیا بودکه» Monja Büdke رئیس موزه مرسدس بنز در توضیح این موضوع می گوید: «نظر ما این بود که برای کودکان شخصیت های قابل شناسایی خلق کنیم طوری که بزرگسالان هم بتوانند با آن همذات پنداری داشته باشند . به عنوان مادر دو فرزند، می دانم که شخصیت های کارتونی چه تأثیری روی کودکان دارد. برای همین نتیجه این شد که دو ماسکات دوست داشتنی خلق کنیم. کارلوتا تصویری از موزه است و دوستش کارلشن تصویری از یک خودرو که روی آن ستاره بنز است.»

تیمی پشتیبان این طرح مجسمه سازان استیگمولر Steegmüller Sculptures هستند و تخصص آنها این است که از اشیا، مجسمه های متحرک می سازند. یورگ استگمولر Jörg Steegmüller در مورد خلق این ماسکات ها می گوید: «در خلق این شخصیت ها، حساس ترین موضوع این بود که به صورت آنی قابل تشخصی باشد. لازم بود که چهره آن خیلی دوستانه باشد و چشمان استقبال کننده ای داشته باشد. من خودم عاشق نتیجه کار شدم. تا زمانی که کارلوتا در بین مردم باقی بماند، مردم آن را دوست خواهند داشت. اگر نباشد دل همه برای او تنگ خواهد شد.»

حالا یک سؤال دیگر هم باقی می ماند که چرا کارلوتا یک چراغ سبز هم دارد. شاید بهتر بود یک خودروی شاسی بلند انتخاب می کردند و کافی بود مژه های چشم هایش دخترانه باشد. اما ما از کجا بدانیم؟ شاید حق با آنها باشد. هر چند که آن چه در ذهن ها از نام مرسدس بنز یا بنز در خاطرها مانده است خودرو است نه ساختمان.
 

منبع: سایپا

کد خبر 126825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha