کد خبر 127086
۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
سویچ خودرو را در پارکینگ فرودگاه بگذار و برو

مرسدس بنز و شریک و همکارش بوش، امکان پارک خودکار خودرو در پارکینگ های عمومی مثل فرودگاه ها را ممکن کرده اند.

به گزارش پرشین خودرو، مرسدس بنز کلاس S‌ مدل 2021 امکانی را فراهم کرده است که صاحب آن می تواند خودرو را با سویچ در نقطه خاصی در فرودگاه اشتوتگارت رها کند اما در جابه جایی آن تا پارکینگ، نوکر یا پیش خدمت نگمارده اند بلکه خودران این خودرو با ارتباط با شبکه پارکینگ فرودگاه به صورت خودکار خودرو را به پارکینگ منتقل می کند.


البته مجری این طرح مشترک بنز و بوش، شرکتی به نام آپکوآ Apcoa است و سیستمی تحت عنوان پارکینگ پیش خدمت خودکار یا automated valet parking (AVP) را در پارکینگ P6 فرودگاه اشتوتگارت راه اندازی کرده است. خریداران مرسدس بنز کلاس اس مدل 2021 اختیار دارند که این آپشن را به عنوان «از پیش نصب شده» هنگام خرید درخواست کنند. بعد از انجام طرح آزمایشی (پایلوت) سرانجام طرحی با عنوان «راننده هوشمند پارک» Intelligent Park Pilot به طور عمومی اجرا خواهد شد. این سیستم امکان آن را فراهم کرده است که خودرو بدون راننده مسیر تا پارکینگ را خودش براند و پایه و اساس این سیستم بر همکاری بین صنعت خودرو و صنعت فناوری تلفن همراه است.


اما این سیستم چگونه کار می کند: صاحبان خودروی مجهز به این سیستم اپلیکیشن آن را روی تلفن همراه خودنصب می کنند و زمانی که به پارکینگ P6‌ فرودگاه اشتوتگارت می رسند فضای خاصی برای کاربران AVP‌ تعیین شده که صاحب خودرو در آن فضا، خودرو را روشن رها می کند و از آن به بعد خودرو خودش به محل تعیین شده توسط شبکه اینترنتی تلفن همراه هدایت می شود. در تمام مسیر هم شبکه ی اینترنتی به طور خودکار، خودرو را هدایت می کند. خودرو در این مکان باقی می ماند تا زمانی که صاحب آن بعد از اتمام سفر یا کار،‌ روی تلفن همراه خود، خودرواش را احضار می کند و در همان جا یا نقاط تعیین شده دیگر که برای صاحب خودرو راحت تر است، خودروی خود را تحویل می گیرد. تمام هزینه های پارکینگ هم به طور اتوماتیک توسط سیستم یاد شده پرداخت می شوند.

 



سیستم طراحی شده توسط بوش به دوربین ها و سنسورهای متعددی مجهز شده و جای خالی در پارکینگ را تشخیص داده و مسیر حرکت را به طور اتوماتیک به سیستم خودران خودرو اطلاع می دهد. پیش از این، این نقشه خوانی و مکان یابی به کمک لیدار ها lidar‌ (لیزر و رادار) انجام می شد اما بوش به جای لیدار از دوربین استفاده می کند.

در حال حاضر دو فضای خالی اختصاص یافته و در صورت افزایش تقاضا،‌ تعداد فضای خالی متناسب با آن افزایش خواهد یافت.

بنز و بوش در سال 2017 هم از سیستم مشابه رونمایی کرده بود که در آن خودروی کلاس اس سدان در نظر گرفته شده بود. مرسدس بنز خودرو را تأمین می کند و بوش زیرساخت ها و شبکه اینترنتی و نرم افزاری آن را فراهم می آورد.

منبع: سایپا

کد خبر 127086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha