کد خبر 127694
۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
بزرگترین کلکسیون خودرو حراج شد

کلکسیونری که به کلاهبرداری متهم شده بود به دلیل ورشکستگی کلکسیون خودروهای خود را به حراج گذاشت و حالا معلوم شده است که این کلکسیون حداقل 44.4 میلیون دلار می ارزد.

به گزارش پرشین خودرو، گردآوری کالاهای ماندگار مثل خودرو و امید بستن به روزی که به عنوان عتیقه به فروش برسند، سرگرمی تعداد زیادی از مردم دنیا است. اما به هر حال نگهداری صحیح یک کلکسیون خرج و مخارج سنگینی دارد، مخصوصاً اگر قرار باشد خودرویی به عنوان عتیقه ارزش خود را حفظ کند.

نجیب خان صاحب کلکسیون 281 خودروی بسیار ارزشمند در ماه اوت (مرداد) متهم به کلاهبرداری به ارزش 90 میلیون دلار شد و به همین دلیل در سیستم حراجی ساثبی R.M. Sotheby در ماه اکتبر (شهریور) ارزش کلکسیونش مشخص شد. خان که مدیر عامل یک شرکت برون سپار به نام اینترلاجیک Interlogic‌ است و در پردازش حقوق و دستمزد در شهر الکهارت ایالات ایندیانا فعال است با بررسی حساب های مالی اش در بانک کیبنک ان ای KeyBank NA یک سری نقل و انتقال های نامتعارف ظن و گمان را به سمت کلاهبرداری پیش برد و در ماه شهریور اتهامات وی به 122 میلیون دلار رسید. از آن جایی که این شرکت در پرداخت مالیات عاجز ماند، شرکتی در پنسیوانیا اینترلاجیک را خرید.


خان با چک های بی محل، موفق به گردآوری تعداد قابل توجهی از جدیدترین خودروهای برقی روز و یادگارها و عتیقه های بسیار ارزشمند شد. در هفته گذشته 240 خودرو از این کلکسیون به انضمام تعدادی جعبه های حاوی ایتم های یادگاری memorabilia در حراجی ساثبی عرضه شد. اما این کلکسیون حتی نیمی از بدهی های وی به کیبنک و 120 شرکت دیگر را پوشش نمی دهد. حراجی ساثبی که ارزش این خودروها و عتیقه را 35 تا 40 میلیون برآورد کرده است،‌ اعتقاد دارد بخش مهمی از بدهی های خان در جای دیگری صرف شده است.

در این کلکسیون نه خودرو وجود دارد که ارزش آن بالای 1 میلیون دلار است.، از جمله یک فِراری مدل 1952 اسپورت برلینتا،‌ 2.8 میلیون دلار ارزش گذاری شده است. یک فیات 8 سیلندر مدل 1953 سوپرسونیک 2.04 میلیون دلار. سه جاگوار مدل 1955 تایپ-دی، مدل 1963 تایپ-ایی سبک وزن و مدل 1957 XKSS بین 1.3 تا 1.9 میلیون دلار. از جاگوار کوپر مدل 1955 فقط سه دستگاه تولید شده است که شماره 2 آن در این کلکسیون بود 1.7 میلیون دلار ارزش گذاری شد.

در حراجی شهر الکهارت 2500 خریدار از 53 کشور شرکت داشتند. کنث آهن Kenneth Ahn‌ مدیر عامل حراجی ساثبی می گوید: «از نتایج این حراجی بسیار راضی هستیم، مخصوصاً با توجه به پیچیدگی ها و چالش های اجرای حراجی به این بزرگی که اجزای تشکیل دهنده آن در محیط بازار امروز بسیار متنوع هستند.»

منبع: سایپا

کد خبر 127694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha