کد خبر 127701
۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
طرح حمایت مجلس از دانش بنیان‌ها در صنعت خودرو

سخنگوی کمیسیون صنایع و معاون مجلس شورای اسلامی گفت: استارتاپ‌ها که همان کسب و کارهای نوپا هستند باید با توجه به طرحی که در مجلس در حوزه خودرو آماده شده و در آینده در سطح جامعه جاری خواهد شد، متناسب با آن استانداردها فعالیت خود را تنظیم کنند و در چارچوب آن طرح، خدمات خود را ارائه دهند.

به گزارش پرشین خودرو، حجت الله فیروزی در رویداد جذب سرمایه در حوزه خودرو از رویدادهای مجازی"دوشنبه‌های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی" که امروز به صورت مجازی برگزار شد، افزود: در کشور ما کسب و کارهای جدید یا استارتاپ‌ها جای خود را در جامعه باز کرده‌اند و با توجه به فناوری‌های نوینی که شاهد آن هستیم، این فضا برای کسب و کار روز به روز بیشتر فراهم می‌شود.


وی با بیان اینکه در حال حاضر استارتاپ‌های خوبی در حوزه خودرو در کشور فعال شده‌اند، خاطر نشان کرد: این استارتاپ‌ها می‌توانند خدمات خوبی به بازار و استفاده کنندگان خودرو ارائه کنند، بازار خودرو بازار گسترده‌ای است که از ماده اولیه تولید قطعه تا خدمات پس از فروش این زنجیره امتداد پیدا می‌کند. هر کدام از این حلقه‌های زنجیره می‌توانند شروعی برای کسب و کار نوپا باشند.


فیروزی با تاکید بر اینکه فعالیت‌ها در زمینه خودرو طیف بزرگی از افراد را در بر می‌گیرد که این افراد از استارتاپ‌ها می‌توانند در معرفی خدمات خود استفاده کنند، ادامه داد: در جهان نیز در زمینه خودرو بازار بزرگی وجود دارد و کشور ما نیز در حال جهانی شدن است؛ از این رو مجلس یازدهم در حوزه خودرو برنامه‌ای دارد که در قالب طرحی در حال آماده سازی است و امیدواریم این طرح نویدبخش فعالیت روشن حوزه خودروسازی در کشور باشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این طرح علاوه بر خودروسازهای فعلی، نگاه مشتری مداری و داخلی سازی و نیز نگاه به محصولات داخلی در عین رقابت با محصولات خارجی دیده شده است و صفحه روشنی در حوزه خودرو باز کرده و نویدبخش آینده روشن صنعت خودرو خواهد بود.

وی اضافه کرد: استارتاپ‌ها که همان کسب و کارهای نوپا هستند، باید با توجه به طرحی که مجلس در حوزه خودرو آماده شده و در آینده در سطح جامعه جاری خواهد شد، متناسب با آن استانداردها فعالیت خود را تنظیم کنند و در چارچوب آن طرح، خدمات خود را ارائه دهند.

فیروزی یادآور شد: همچنین طرح دیگری در این کمیسیون با عنوان طرح حمایت از دانش بنیان‌ها مطرح است که در آن استارتاپ‌ها و به نوعی شرکت‌های نوپا در نظر گرفته شده و در آن طرح نیز حمایت‌های خوبی از استارتاپ‌ها خواهد شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 127701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha