سازمان گسترش بسته خروج صنعت خودرو از بحران را تدوین می کند/ وزیر صمت امور خودرو را به ایدرو واگذار کرد

بسته اصلاح شرایط و خروج صنعت خودرو از بحران به زودی توسط سازمان گسترش و وزارت صمت تدوین و با تصویب سران قوا برای اجرا ابلاغ می شود.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور، در گفت و گو با خبرنگار پرشین خودرو، با بیان این مطلب به نشست اخیر قطعه سازان با مدیرعامل ایدرو اشاره و اظهار داشت: با نهایی شدن طرح سازمان گسترش و اجرای این مصوبه ظرف هفته های آینده شاهد جهش تولید و پوست اندازی در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور خواهیم بود.

آرش محبی نژاد با اشاره به جزئیات طرح سازمان گسترش به منظور خروج صنعت خودرو از بحران گفت: اصلاح قیمت خودرو ، تامین نقدینگی ریالی و ارزی صنعت خودرو و افزایش تیراژ تولید خودرو بخشی از جزییات طرح بسته پیشنهادی سازمان گسترش ، خودروسازان و قطعه سازان برای اصلاح شرایط و وضعیت صنعت خودرو است که با تصویب و اجرای آن شاهد حذف تقاضای کاذب در بازار، اصلاح قیمت کارخانه و بازار و شکست قیمت های حبابی و حذف شکاف قیمت کارخانه و بازار خواهیم بود.


ایدرو متولی سیاست گذاری در صنعت خودرو

وی در همین راستا به تصمیم وزیر جدید صمت در خصوص واگذاری امور خودرو به سازمان گسترش اشاره و تصریح کرد : با تصمیم وزیر صمت بالاخره امور خودرو سامان گرفت و سازمان گسترش و نوسازی متولی مدیریت و سیاست گذاری صنعت خودرو شد.

وی در ادامه به جزئیات نشست اخیر قطعه سازان با معاون وزیر صمت و گزارش مکتوب قطعه سازان اشاره و خاطر نشان کرد : در نشستی که این هقته اعضای هیات مدیره انجمن قطعه سازان با مدیرعامل ایدرو داشتند آخرین وضعیت صنعت قطعه سازی ، مشکلات و آمار و اطلاعات و راه حل های مورد نظر ارائه شد تا با آگاهی و اطلاع رسانی بیشتر شاهد راهکارها و تصمیمات بهتری در این صنعت باشیم.

دبیر انجمن قطعه سازان همگن افزود : انجمن های تخصصی قطعه سازی با ارائه این گونه گزارش ها از وضعیت این صنعت در تلاش هستند تا به عنوان بازوی مشورتی به وزارت صمت و سازمان گسترش کمک نمایند تا تصمیمات دقیق و قابل اجرایی اتخاذ شود.

محبی نژاد همچنین به ارائه بسته پیشنهادی مشوق های ساخت داخل در این جلسه پرداخت و تاکید کرد : با ارائه بسته مشوق های ساخت داخل مقرر شد تا نظرات کارشناسی در این زمینه ارائه و در صورت لزوم ، ویرایش و اصلاحات انجام و به تصویب نهایی برسد.

 

آرش محبی نژاد


بررسی طرح پیشنهادی سازمان گسترش و خودروسازان در نشست سران قوا

وی در ادامه به موضوع قیمت گذاری خودرو و ارائه طرح های مختلف در این زمینه اشاره و با توجه به پیشنهادات قیمتی خودروسازان و قطعه سازان در این ارتباط گفت : اگر چه سازمان گسترش و وزارت صمت در خصوص قیمت خودرو نظراتی را دارد و مجلس نیز طرحی را در دست بررسی دارد اما با توجه به زمان بر بودن تصویب و قانونی شدن طرح مجلس و از سویی سیر تحولات گسترده در بازار خودرو و جلوگیری از بلاتکلیفی و رها سازی مسائل صنعت خودرو مقرر شد تا طرحی را وزارت صمت و سازمان گسترش ظرف این مدت تدوین و به سران قوا پیشنهاد دهند تامصوب و اجرایی شود.

به گفته دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با تدوین و تصویب طرح پیشنهادی وزارت صمت و سازمان گسترش شاهد سرعت عمل بیشتری در رفع موانع و مشکلات ، جهش تولید خودروسازان در سال جاری و خروج صنعت خودرو از بحران بوده و این صنعت در مسیر رشد و شکوفایی و بهبود کیفیت و اصلاح تیراژ قرار خواهد گرفت.

خبرنگار : زهرا حریری

کد خبر 127729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha