کد خبر 127758
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
تخصیص ارز نامرغوب دلیل رسوبی شدن کالا در بنادر

عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت:تخصیص ارزهای نامرغوب از سوی بانک مرکزی برای ترخیص کالاهای اساسی و مشکلاتی که در مسیر نقل و انتقال این ارزها وجود دارد، تاجران را در بازارهای بین المللی بی اعتبار می کند.

به گزارش پرشین خودرو، سید جلال طیباً طیبا ، با بیان اینکه بانک مرکزی پس از حدود پنج ماه در تخصیص ارز برای لیست ارسالی وزارت صمت اقدام به تخصیص ارزهای نامرغوب از جمله ریال عمان، دینار عراق و لیر ترکیه کرده، اظهار کرد:تاخیر در تخصیص ارز و تخصیص ارزهای نامرغوب از سوی بانک مرکزی برای واردات کالا به کشور موجب شده تا شاهد رسوبی شدن کالاها در بنادر و گمرکات باشیم، زیرا نقل و انتقال ارزهای نامرغوب با سختی و هزینه بالا صورت می گیرد.


وی ادامه داد: با توجه به شرایط تحریم ها، بانک کشورهایی که ارز آنها جهت واردات کالا به واردکنندگان تخصیص داده شده و وجه ریالی آن نیز واریز شده است، از واریز وجه به حساب معرفی شده توسط واردکنندگان امتناع می کنند.


عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران تصریح کرد: شرایط موجود در تامین، تخصیص و جابجایی ارز موجب شده تا واردکنندگان نزد فروشندگان خارجی بی اعتبار شوند. همچنین یکی دیگر از تبعات مشکلات یاد شده این است که خریدهای آتی را متوقف کرده است که این امر می تواند معضلات زیان بار بسیاری را به چرخه تولید و توزیع در کشور وارد کند.

وی در پایان گفت: با توجه به شرایط کنونی و آسیب هایی که به تاجران و فعالان اقتصادی وارد شده مهمترین سوال این است که چه کسی پاسخگوی واردکنندگان کالای اساسی در کندی و عدم انتقال ارزهای نامرغوب تخصیصی است؟.

منبع: ایسنا
 

کد خبر 127758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha