کد خبر 127765
۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
معرفی دوچرخه کوهستان برقی با قیمت ۱۸هزار دلار

شرکت آلوتک آلمان دوچرخه برقی کوهستان CNC eFanes را با قاب آلومینیومی سبک‌وزن معرفی کرده است که حدود ۲۱ کیلوگرم وزن دارد و قیمت آن به ۱۸,۶۳۰ دلار می‌رسد.

به گزارش پرشین خودرو، قاب‌های‌‌ آلومینیومی دوچرخه معمولاً از لوله‌هایی ساخته شده‌اند که در انتها توسط جوش به هم متصل می‌شوند. دوچرخه الکتریکی کوهستان CNC eFanes با دوچرخه‌های معمولی تفاوت دارد و قاب آن از آلومینیوم آلیاژی (ترکیب آلومینیوم و منیزیم و سیلیکون) ساخته شده و قیمت آن حدود ۱۸,۶۳۰ دلار آمریکا است.


قاب CNC eFanes که توسط شرکت دوچرخه‌سازی آلوتک (Alutech) آلمان تولید شده، ازطریق فرایند فرزکاری CNC (کنترل عددی کامپیوتری) ایجاد شده است. به‌طور خلاصه، این روش شامل استفاده از دستگاه فرز مجهز به هدایت رایانه‌ای برای ساختن قاب با برداشتن انتخابی مواد از یک بلوک جامد می‌شود.


دو ضلع مثلث اصلی قاب دوچرخه CNC eFanes به‌صورت دو قطعه جداگانه فرزکاری می‌شوند. سپس این‌ها به سبک مخصوصی با هم جوش داده می‌شوند؛ بنابراین شکافی در جوش وجود دارد که به‌صورت جانبی از مرکز قاب عبور می‌‌کند. این شکاف به اندازه جوش‌های آلومینیومی معمولی در خور توجه نیست؛ ولی به دلیل استفاده از گاز محافظ مخصوصی که اجازه می‌دهد جوشکاری در دمای پایین‌تر از حد معمول انجام شود، فلز به میزان خیلی کمی دچار خوردگی می‌شود؛ درنتیجه لازم است خط جوش کاملا در بالای لوله فوقانی جلا داده شود.

 

 


طبق گفته‌ی مسئولان آلوتک، فرایند فرزکاری CNC ارزان نیست؛ اما به حداقل رساندن مقدار آلومینیوم موجود را در قسمت‌هایی از قاب که به آن نیازی نیست، امکان‌پذیر می‌کند. درنتیجه این قاب نسبت به قاب‌های ساخته‌شده با روش‌های معمولی سبک‌تر است و درعین‌ حال مقاومت کافی برای تحمل وزن دوچرخه‌سوار دارد.

با وجود تمام مواردی که گفته شد‌، وزن کلی دوچرخه ۲۱/۱۵ کیلوگرم است. البته به خاطر داشته باشید که این وزن شامل موتور الکتریکی شیمانو و باتری ۵۰۴ وات‌ ساعت (قابل ارتقا به باتری ۶۳۰ وات ‌ساعت) می‌شود. درواقع چنین وزنی برای یک دوچرخه برقی کوهستان مجهز به باتری و موتور الکتریکی، بسیار خوب است.

برخی دیگر از ویژگی‌های دوچرخه الکتریکی CNC eFanes آلوتک شامل سیستم تعلیق Fox Float در دوشاخه جلو و عقب، سیستم انتقال قدرت الکترونیکی بی‌سیم ۱۲ سرعته SRAM XX1 ایگل AXS، ترمز دیسکی هیدرولیکی SRAM Code RSC، چرخ‌هایی با طوقه کربنی DT سوئیس (۲۹ اینچی در جلو و ۲۷/۵ اینچی در عقب) و لاستیک‌های Maxxis می‌شود.

ناگفته نماند این اولین دوچرخه جهان نیست که از قاب آلومینیومی ساخته‌شده با تراش CNC بهره می‌برد. به‌عنوان مثال Frace F160 ساخت آلمان نیز قاب آلومینیومی دارد؛ اگرچه به‌جای جوش با استفاده از پیچ و مهره‌های تیتانیومی به هم متصل شده است. کسانی که به دوچرخه‌سواری در کوهستان علاقه دارند، می‌توانند دوچرخه برقی CNC eFanes آلوتک را با قیمت ۱۸,۶۳۰ دلار سفارش بدهند.

منبع: زومیت
 

کد خبر 127765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha