برای توزیع لاستیک با نرخ دولتی به تاکسی‌‌ها همکاری شود

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: از ابتدای امسال تاکنون لاستیک خودرو با نرخ مصوب دولتی بین رانندگان تاکسی توزیع نشده و لازم است دستگاه‌های ذیربط برای توزیع لاستیک با نرخ دولتی به تاکسی‌ها همکاری کنند.

به گزارش پرشین خودرو، مرتضی ضامنی گفت: از ابتدای سال تاکنون از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت هیچگونه سهیمه خاص لاستیک برای ناوگان حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی در نظر گرفته نشده و تا کنون هم به رغم انتظار اتحادیه تاکسیرانی و رانندگان تاکسی هیچ اتفاقی در این خصوص را شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در بحث تهیه لاستیک خودرو، رانندگان تاکسی با آن مواجه هستند گرانی قیمت لاستیک و از سوی دیگر کمبود این محصول است.


مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: سال گذشته در راستای ارائه خدمات حمایتی به رانندگان تاکسی در کشور، ۲۵۰ هزار حلقه انواع لاستیک خودرو با قیمت مصوب دولتی توزیع شد، اما سازمان امور مالیاتی بر این توزیع مالیات قرار داد، بر این اساس که جز کسب وکار تلقی می شوند و باید مالیات بدهند و بر همین اساس هم بود که توزیع لاستیک خودرو بین رانندگان تاکسی متوقف شد و آنها را برای تامین لاستیک با مشکل مواجه کرده است.


وی با بیان اینکه هنوز این مالیات در نظر گرفته شده از سوی اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور پرداخت نشده، ادامه داد: در حال پیگیری این موضوع هستیم، اما از دستگاه های ذیربط می خواهیم که همکاری لازم در جهت تامین لاستیک مورد نظر ناوگان حمل نقل عمومی و تاکسریانی را داشته باشند زیرا با توجه به تورم و شرایط سخت کنونی تهیه لاستیک برای رانندگان تاکسی سخت است و باید آنها در جهت ارائه خدمات حمایت شوند.

 

توزیع لاستیک دولتی



مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: اما توزیع برخی اقلام مانند لوازم یدکی ادامه دارد و رانندگان تاکسی با مراجعه به سایت اتحادیه تاکسیرانی می توانند این خدمات را دریافت کنند.

ضامنی تاکید کرد: اگر مشکلات موجود از جمله دادن سهیمه خاص به رانندگان تاکسی و حذف مالیات از سوی سازمان امور مالیاتی برداشته شود، اتحادیه تاکسیرانی این آمادگی را دارد با هر فرآیندی که از سوی آنها اعلام شود، لاستیک خودرو را بین رانندگان تاکسی توزیع کند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور سال گذشته در مصاحبه با ایرنا گفت: در راستای خدمات حمایتی به رانندگان تاکسی در کشور، ۲۵۰ هزار حلقه انواع لاستیک خودرو با قیمت مصوب دولتی توزیع شد.

به گفته ضامنی، در راستای خدمات حمایتی به تاکسیرانان از طریق وزارت کشور پیشنهادتی برای ستاد تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال کردیم تا یک سری از کالاها از جمله کالاهای تنظیم بازاری که دارای نرخ مصوب هستند در اختیار ما قرار دهند تا به رانندگان عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خدمات ارائه شده که اتحادیه تاکسیرانی از آبان سال گذشته(۱۳۹۷) اقدام کرده توزیع لاستیک و روغن موتور با نرخ مصوب دولتی است.

ضامنی ادامه داد: بر این اساس ۲۵۰ هزار حلقه انواع لاستیک سمند، پژو و پراید طی تفاهم نامه‌ای که با شرکت تولید کننده منعقد شده بود به نرخ دولتی در بین رانندگان تاکسی شهرهای کشور توزیع شد و همچنین از آذر ماه سال گذشته (۱۳۹۸)نیز توزیع لاستیک تاکسی‌های ون را آغاز کردیم تا دی ماه بیش از هزار حلقه لاستیک بین رانندگان این ناوگان توزیع شده است.


منبع: ایرنا

کد خبر 127785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha