کد خبر 128892
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷
هیوندای به خواسته بزرگ خود رسید

شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی باستن داینمیکس، یکی از پیشرفته ترین کمپانی های ربات سازی آمریکایی را از سافتبنک خرید.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از سایپانیوز، شاید شما هم ویویوهای ربات های خاص باستن داینمیکس را دیده باشید، ربات هایی که توانایی های هولناکی دارند. اما آن چه بیشتر جای تعجب دارد این است که گروه سافتبنک حاضر شده است 80 درصد از سهم خود در باستن داینمیکس را به هیوندای بفروشد. با این معامله،‌ ارزش باستن داینمیکس به 1.1 میلیارد دلار رسیده است. با این اقدام هیوندایی، ربات هایی که بیشتر جنبه ی دانشگاهی و تحقیقاتی داشتند، به سمت تجاری سازی بیشتری پیش می روند.

هیوندای می گوید می خواهد از دستاوردهای باستن داینمیکس در بهبود خودران ها (خودروهای بدون نیاز به راننده) بهره مند شود. خودران ها باید بتوانند محیط اطراف را بهتر بررسی کنند تا از تصادف و حادثه جلوگیری به عمل آید، این توانایی را می توانند با کمک ربات های باستن داینمیکس بهبود دهند. دو حیطه دیگری که هیوندایی به آن نیاز دارد و خودش دستی بر آتش دارد، ساخت قطعات ربات و همچنین برنامه های پیچیده لجستیک هوشمند است.

البته نگاه هیوندایی به موضوع مهمتری است، باستن داینمیکس تسهیلات و امکاناتی در شهر باستن آمریکا و در سیلیکان ولی (مهد فناوری های روز در دنیا) دارد. با در اختیار گرفتن اکثریت سهام این شرکت، راه برای نفوذ و دسترسی هیوندای به استعدادهای تراز اول دنیا و به کارگیری کارکنان و شرکای آینده در عرصه فناوری برای هیوندایی هموار میشود.

 

هیوندای



رابرت پلیتر Robert Playter مدیر عامل باستن داینمیکس هم می گوید: بخش تجاری شرکت با سرعت خیلی زیادی رو به رشد است،‌ مخصوصاً این رشد از زمانی آغاز شد که اولین ربات به بازار عرضه شد و این ربات می تواند حرکات پیچیده در محیط های پرخطر برای انسان را به طور خودکار و تکراری انجام دهد. ما در باستن داینمیکس دیدگاه مشترکی در عرصه حمل و نقل نوین با هیوندایی داریم و با همکاری یکدیگر برنامه ریزی کرده ایم که توانایی بشر در عرصه اتوماسیون در بالاترین سطح ممکن گسترش دهیم و سخت ترین چالش های دنیا در زمینه رباتیک را برای مشتریان حل کنیم.

هیوندایی در هنگام اعلام خبر خرید باستن داینمیکس گفت که در نهایت قصد دارد ربات های انسان نما بسازد. یکی از کاربردهای این ربات های انسان نما مراقبت از بیماران در بیمارستان ها است.

حالا دیگر شرکت ژاپنی هوندا هم باید آسیمو Asimo را احیا کند و به رقابت با باستن داینمیکس بپردازد. این بار به نظر می رسد که پشتیبان جنگ ربات ها خودروسازان باشند. شرکت هوندا در سال 2018 پروژه آسیمو را بازنشسته کرد.

کد خبر 128892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha