کد خبر 131162
۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
ثبت رکورد 7 رقمی به نام تسلا

مجموع فروش مدل‌های ۳ و Y تسلا از رقم یک میلیون دستگاه گذشت. به زودی نیز مدل ۳ به تنهایی از این نقطه عطف عبور می‌کند.

به گزارش پرشین خودرو، بعد از آن که آمار فروش فصل اول خودروسازان دنیا انتشار یافت، نقطه عطف تاریخ کوتاه این خودروساز برقی هم اتفاق افتاد و رقم فروش مدل‌های 3 و Y این خودروساز 7 رقمی شد.

بر این اساس، در پایان ماه مارس 2021، رقم یک میلیون و 74 هزار و 46 دستگاهی فروش برای تسلا به ثبت رسید. طبق پیش‌بینی‌ها، در فصل دوم سال 2021، فروش مدل 3 تسلا از رقم یک میلیون دستگاه عبور می‌کند. تسلا اولین خودروی برقی است که فروش آن 7 رقمی شده است.

فروش تجمیعی مدل‌های S و Y بیش از 510 هزار دستگاه بود که برای این مدل کوتاه از عمر این دو محصول رقم خیره‌کننده‌ای است. به این ترتیب رقم فروش کل محصولات برقی خودروسازی تسلا اکنون یک میلیون و 584 هزار و 500 دستگاه است.

 

تسلا



اگر اتفاق غیر‌منتظره‌ای مانند کرونا پیش نیاید، انتظار می‌رود که رقم فروش تسلا در سال 2021 از 2 میلیون دستگاه عبور کند. البته رسیدن به عدد 7 رقمی یک میلیون دستگاه به اندازه کافی هیجان‌انگیز است. تسلا به زودی رسیدن به این رقم را برای تنها یک محصول از محصولاتش یعنی مدل3 اعلام خواهد کرد. هیچ شرکت دیگری موفق به فروش این تعداد خودرو برقی نشده و در حال حاضر مدل3 تسلا پرفروش‌ترین خودروی تمام برقی در دنیاست.

با این حال خودروسازان دیگری هستند که با حسرت این آمار و ارقام را دنبال می‌کنند، به نحوی که فولکس واگن آلمان به زودی تسلا را به چالش خواهد کشید.

به احتمال زیاد ظرف یک دهه آینده، تولید و فروش تسلا سالانه هفت رقمی خواهد بود. با توجه به برنامه تولید باتری‌های(3000 GWH (3TWH امکان تولید 30 میلیون دستگاه خودروی برقی در سال تا سال 2030 فراهم خواهد شد. زمان مشخص خواهد کرد که این برنامه‌ها تا چه اندازه به حقیقت می‌پیوندند. اگر قرار باشد میلیون‌ها نفر خودروی تمام برقی بخرند، باید قیمت آن هم مقرون به‌صرفه‌تر شود.


منبع: سایپانیوز

کد خبر 131162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha