کد خبر 131253
۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
نیسان برای ماه آینده تولید خود را کاهش می دهد!

شرکت نیسان به دلیل کمبود جهانی ریزتراشه، تولید خود را در چندین کارخانه برای ماه آینده میلادی کاهش خواهد داد و و این موضوع بر تولید در آمریکای شمالی نیز تأثیر گذاشته است.

به گزارش پرشین خودرو، شرکت خودروسازی نیسان موتور تولید خود را در چندین کارخانه در ژاپن در ماه آینده میلادی کاهش می‌دهد که نتیجه ضربه وارد شده به این شرکت از کمبود جهانی نیمه‌رسانا‌هاست. سومین خودروساز بزرگ ژاپن کارخانه خود در کیوشو در جنوب ژاپن را به مدت هشت روز، از دهم تا نوزدهم ماه مه تعطیل می‌کند.

این کارخانه که مینی‌ون‌های سرنا و خودروهای شاسی بلند اکس تریل و سایر مدل‌ها را تولید می‌کند، قصد دارد پس از دریافت محموله ریزتراشه تولید از دست رفته خود را جبران کند. دو کارخانه مونتاژ دیگر یعنی کارخانه اوپاما و نیسان شاتای در کیوشو به مدت 15 روز از دهم تا بیست و هشتم ماه مه شیفت شبانه خود را تعطیل می‌کنند. یک کارخانه هم در توچیگی در شرق ژاپن به مدت 10 روز در ماه آینده تعطیل خواهد شد.

براساس گفته یکی از سخنگوهای شرکت نیسان، تولید در کارخانه‌های این شرکت به خاطر کمبود جهانی ریزتراشه کاهش خواهد یافت ولی اقدامات لازم برای اطمینان از بهبود تولید اتخاذ خواهد شد.

کمبود ریزتراشه در نتیجه طوفان‌های زمستانی و آتش‌سوزی در یکی از کارخانه‌های تولید ریزتراشه در ژاپن باعث از دست رفتن تولید ده‌ها هزار خودرو در صنعت خودروسازی جهان شده و بیشترین تاثیر را در آمریکای شمالی گذاشته است.

کمبود ریزتراشه همچنین نتیجه افزایش تقاضا از طرف صنعت الکترونیک است چون مردم طی بحران کرونا بیشتر دورکاری کرده‌اند و استفاده از بازی‌های ویدیویی افزایش یافته است. تحریم‌ها علیه شرکت‌های فناوری چین هم در به وجود آمدن این کمبود نقش داشته است.

شرکت نیسان در آمریکا هم قبلاً کاهش تولید خود را در کارخانه‌های آمریکای شمالی اعلام کرده است.

کد خبر 131253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha