کد خبر 131989
۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
هر آنچه باید از فردا 511 بدانید

فردا موتورز در ادامه روند توسعه محصولات خود، از فردا 511 به‌عنوان جدیدترین خودرو خود رونمایی کرد که در ادامه نگاهی به این امکانات و مشخصات این خودرو خواهیمن داشت.

به گزارش پرشین خودرو، پس از عرضه دو خودرو کراس‌اوور از سوی فردا موتورز، اکنون و با معرفی فردا 511، این شرکت وارد بازار پرطرفدار خودروهای سدان متوسط شده است. محصول جدید فردا موتورز با در نظر گرفتن طراحی ظاهری و داخلی جذاب، مشخصات فنی مناسب و لیست بلند امکانات رفاهی و ایمنی خود، به رقیبی قدرتمند در این کلاس تبدیل خواهد شد.

 

گزارش تصویری کامل فردا511 را اینجا ببینید


ابعاد و طراحی

فردا 511 به‌عنوان جدیدترین محصول فردا موتورز با طول 4.4 متر، عرض 1.7 متر و ارتفاع 1.5 متر، سدانی در ابعاد متوسط است و ازنظر ابعادی در کلاس دیگر رقبایش در بازار ایران جای می‌گیرد ضمن آنکه با در اختیار داشتن فاصله محوری 2.5 متر می‌تواند فضای کافی برای 5 سرنشین را فراهم کند.

در طراحی صندلی‌های فردا 511، موارد مرتبط با ارگونومی در نظر گرفته شده است تا راحتی راننده و سرنشینان حتی در مسافت‌های طولانی تامین شود ضمن آنکه وجود حاشیه‌های صندلی باعث افزایش پایداری جانبی راننده و سرنشین در زمان حرکت می‌شود. در کنار این‌ها وجود زیر آرنجی در کنسول وسط هم به افزایش راحتی راننده کمک می‌کند. صندلی‌ها ترکیبی از چرم و پارچه است تا علاوه بر زیبایی، راحتی را هم برای سرنشینان فراهم کند.

 

فردا511



اصلی‌ترین ویژگی فردا 511 در نگاه اول، طراحی به‌روز و پویای بیرونی آن است، موردی که بدون شک به‌سرعت آن را در جایگاهی بالاتر از رقبایش در بازار قرار می‌دهد. جلوپنجره بزرگ به همراه چراغ‌های کشیده شده تا روی گلگیرها علاوه بر آنکه نمای اسپرتی به خودرو داده، آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد و این مسئله در نمای عقب و کشیدگی چراغ‌ها در این بخش هم دیده می‌شود.

این طراحی به‌روز و جذاب را می‌توان در داخل کابین خودرو هم دید، جایی که با حفظ ارگونومی و قابلیت دسترسی به تمام امکانات داخلی، شاهد یک طراحی مدرن هستیم ضمن آنکه متناسب با رنگ آبی لوگو خودروسازی فردا، رگه‌هایی از رنگ آبی در کنسول میانی خودرو هم دیده می‌شود.

راننده در پشت فرمان سدان فردا 511 قطعا راضی خواهد بود چراکه از یک‌سو صندلی به‌خوبی او را در بر می‌گیرد و در عین حال فضای کافی را در اختیار او قرار می‌دهد و از طرف دیگر وجود فرمان با طراحی اسپرت و طرح D شکل کمک می‌کند پشت فرمان راحت‌تر باشد. به‌علاوه امکانات کاملی برای تنظیم صندلی راننده و البته فرمان وجود دارد تا هر شخص بتواند وضعیت خود را در بهترین حالت تنظیم کند. علاوه بر این به لطف طراحی خودرو، راننده از دید مناسبی به گوشه‌ها و جلوی خودرو و البته بخش پشتی برخوردار است.

موتور و گیربکس فردا 511

سدان فردا 511 به‌عنوان جدیدترین محصول فردا موتورز از موتور 1.5 لیتری با توان 106 اسب بخار بهره می‌برد. موتور مورد استفاده در فردا 511 توانسته دو مزیت "آلایندگی پایین" و "مصرف سوخت اقتصادی" را در کنار قدرت و گشتاور مناسب برای این کلاس فراهم کند به‌گونه‌ای که موتور این خودرو می‌تواند الزامات سطح آلایندگی EURO 5 را پشت سر بگذارد و با مصرف سوخت ترکیبی 6.4 لیتر در یک‌صد کیلومتر مصرف سوخت اقتصادی و مناسبی را فراهم کند.

بخشی از این صرف سوخت اقتصادی به طراحی جدید و به‌روز موتور بازمی‌گردد اما در کنار این، وجود یک سیستم کمکی با نام سیستم هوشمند صرفه‌جویی در سوخت (STT) باعث می‌شود خودرو در همه شرایط بتواند مناسب‌ترین مصرف سوخت را در کنار بهترین عملکرد فنی ارائه دهد.

 

فردا511



خودرو فردا 511 در زمینه قوای محرکه عملکردی پیشرو در کلاس سدان‌های ایران داشته و با بهره‌گیری از گیربکس دو کلاچه (DCT) اتوماتیک، ترکیبی از راحتی گیربکس‌های اتوماتیک و تعویض دنده‌های سریع را ارائه می‌دهد. این گیربکس از سوی فردا موتورز با عنوان WDCT معرفی شده است و علت این نام‌گذاری وجود قابلیت ویژه‌ای بر روی گیربکس این خودرو است که باعث عملکرد روان و ثابت گیربکس خودرو جهت افزایش رفاه سرنشینان می‌شود.

گیربکس مورد استفاده در فردا 511، نمونه 5 سرعته اتوماتیک دو کلاچه است و نیرو با به محور جلو این خودرو منتقل می‌کند. استفاده از گیربکس دو کلاچه یا DCT مزیت‌های متعددی را برای این خودرو فراهم می‌کند که اصلی‌ترین آن‌ها تعویض سریع دنده‌ها و جلوگیری از اتلاف نیرو در مقایسه با دیگر گیربکس‌های اتوماتیک است تا به این ترتیب فردا 511 هم راحتی مورد نظر خانواده‌ها و هم سرعت عمل موردپسند جوان‌ها را به‌صورت یکجا عرضه کند و از این نظر بالاتر از رقبایش در بازار ایران جای گیرد ضمن اینکه وجود ترمزهای دیسکی خنک شونده و البته پشتیبانی سیستم‌های ایمنی باعث می‌شود در هر شرایط راننده بتواند با اطمینان ترمز را بفشارد.

امکانات رفاهی فردا 511

در زمینه امکانات رفاهی، محصول جدید فردا موتورز با دست پر به میدان آمده تا بتواند راحتی و آسایش را برای راننده و سرنشینان فراهم کند.

سیستم مالتی مدیا فردا 511 از طریق یک صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچ اطلاعات لازم را به راننده می‌رساند ضمن آنکه از طریق اتصال بلوتوث می‌توان آن را به تلفن همراه نیز متصل کرد تا از این طریق قابلیت پخش فایل‌های تلفن همراه سرنشینان نیز بر روی سیستم صوتی خودرو وجود داشته باشد ضمن آنکه امکان اتصال USB نیز فراهم است.

 

فردا511



همین صفحه نمایشگر به دوربین عقب خودرو نیز متصل است تا بتواند نمای مناسبی را در زمان حرکت رو به عقب خودرو در اختیار راننده بگذارد ضمن آنکه بهره‌گیری از خطوط راهنما بر روی صفحه نمایشگر باعث کنترل بهتر راننده در این شرایط می‌شود. در کنار این‌ها، سنسورهای عقب خودرو هم در این شرایط به کمک راننده می‌آیند.

فرمان خودرو با نیروی کمکی برقی پشتیبانی می‌شود و به این ترتیب در زمان رانندگی در ترافیک شهری کاملا نرم است تا موجب خستگی راننده نشود اما در زمان تردد در جاده‌ها و با سرعت بالا، فرمان اندکی سفت‌تر می‌شود تا راننده کنترل بهتری بر خودرو داشته باشد. علاوه بر این امکان کنترل سیستم صوتی خودرو نیز از طریق فرمان وجود دارد. فرمان این خودرو قابلیت تنظیم در ارتفاع را دارد تا به این ترتیب افراد با قامت‌های متفاوت به‌راحتی بتوانند بر فرمان مسلط شوند.

سانروف برقی فردا 511 می‌تواند هوای تازه را به‌سرعت وارد خودرو کند ضمن آنکه دمای داخل خودرو از طریق تهویه مطبوع الکترونیکی با نمایشگر دیجیتال و فیلتر هوای مجزا کنترل می‌شود و امکان نمایش دمای داخل خودرو برای تنظیم دقیق‌تر سیستم تهویه نیز وجود دارد.

فردا 511 همچنین به سیستم کمک حرکتی در سربالایی یا HHC نیز مجهز است که به راننده کمک می‌کند در زمان آغاز حرکت در مسیرهای شیب‌دار، بدون نگرانی از حرکت رو به عقب خودرو، زمان کافی برای فشردن پدال گاز را داشته باشد.

چراغ هدایت مسیر و اتولایت، آیینه‌های جانبی تاشو با تنظیم برقی، طراحی ارگونومیک صندلی‌ها و سیستم مدیریت پیمایش (Trip Computer) از دیگر ویژگی‌های سدان فردا 511 است.

امکانات ایمنی فردا 511

در جدیدترین محصول فردا موتورز توجه ویژه‌ای به ایمنی راننده و سرنشینان خودرو شده است و به همین دلیل امکانات ایمنی فعال و غیرفعال متعددی بر روی خودرو نصب شده تا در درجه اول مانع از بروز حادثه شوند و پس از آن و در صورت بروز حادثه بتوانند از جان سرنشینان خودرو محافظت کنند.

 

فردا511



کیسه‌های هوای جلو، سیستم ترمز ABS+EBD، سیستم کنترل پایداری ESP، قفل مرکزی و قفل خودکار درب‌ها، سیستم ایمنی جعبه‌فرمان در تصادف، ایزوفیکس برای نصب استاندارد و ایمن صندلی کودک، آلارم کمربندهای جلو و دوربین و سنسور‌های عقب ازجمله امکانات ایمنی این خودرو است. علاوه بر این‌ها، نصب چراغ روشنایی روز (Day Light) باعث افزایش ایمنی سایر خودروها و عابرین می‌شود و وجود چراغ‌های LED عقب نیز علاوه بر زیبایی و افزایش شانس دیده شدن خودرو در شب، به‌سرعت می‌تواند رانندگان پشتی را از بروز خطر آگاه کند.

در کنار این‌ها، طراحی مدرن شاسی، وجود نقاط شکست و بهره‌گیری از فولاد با مقاومت بالا باعث شده در صورت بروز تصادف از جلو، شاسی خودرو بتواند بخش قابل‌توجهی از نیرو را از طریق نقاط شکست جذب کند و مانع انتقال آن به اتاق خودرو شود ضمن آنکه مقاومت اتاق خودرو نیز با بهره‌گیری از آلیاژ فولادی ویژه‌ای تقویت شده است تا بتواند همچون یک قفس از سرنشینان در تصادفات حمایت کند.


برای اطلاعات بیشتر در زمینه فردا 511 و فردا موتورز می‌توانید به وبسایت www.fardaco.com مراجعه کنید.

 

کد خبر 131989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha