نخستین اتوبوس‌ برقی شهر تهران رونمایی شد

شهردار تهران از بهره برداری از اتوبوس‌های برقی شهری و امضا قرارداد برای تولید ۲۰۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی معاونت علمی و فنی ریاست جمهوری که از جمله آن‌ها اتوبوس‌های برقی شهری بود، اظهار کرد: قبل از شرایط کرونا در نطر سنجی که از مردم تهران شد آلودگی و ترافیک دو مشکلی بود که از سوی مردم شناخته شد.

وی ادامه داد: طبیعتا این دو مشکل برای همه شهر‌های بزرگ دنیا وجود دارد. در حال حاضر از اتوبوس‌های تهران که 5 هزار و 600 اتوبوس هستند 50 درصد گازوییلی هستند که به دلیل پیمایششان در آلاینده‌های تهران نقش به سزایی دارند. این فناوری می‌تواند به زنجیره موتور‌های برقی و خودرو‌های شخصی برای همه اتوبوس‌های موجود در داخل کشور کمک یابد و گسترش پیدا کند.

حناچی گفت: امروز تفاهم نامه‌ای با شرکت دانشگاهی انرژی‌های نوآور دانشگاه تهران انجام می‌دهیم و انتظار حمایت دولت را هم در این خصوص داریم تا تولید انبوه این اتوبوس را داشته باشیم.

وی افزود: در بودجه سال 1400، 500 میلیارد تومان برای توسعه اتوبوس‌های شهری پیش بینی شده که اگر ریاست جمهوری هم موافق باشد همه آن را برای حمایت از این حرکت عظیم اختصاص می دهیم و راهی جز پیمایش این مسیر نداریم. امروز ما تفاهم نامه برای تولید 200 دستگاه اتوبوس برقی را با این شرکت و اتوبوس رانی شهرداری تهران امضا خواهیم کرد.

کد خبر 132651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha