ظرف 2 سال آینده خودرو ارزان ایران خودرو به بازار می آید

رونمایی از خودرو ارزان ایران خودرو ظرف چند ماه آینده انجام می‌شود و تولید انبوه آن به 18 ماه زمان نیاز دارد و در مجموع حداکثر ظرف دو سال آینده این خودروی ارزان قیمت به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش پرشین خودرو، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اعلام این خبر اظهار داشت: طراحی خودرویی در کلاس A پلاس با موتور سه استوانه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه طراحی خودرو مذکور، خاص و ویژه است و تمام استانداردها و شرایط روز خودرو را دارا می باشد، افزود: محصول ارزان قیمت ایران خودرو، به گونه ای طراحی شده که کمترین هزینه را در بحث مربوط به تولید داشته باشد.

مقیمی اضافه کرد: طراحی نمونه‌ای از این خودرو با پلت فرم موتوری جدید که پیشرانه سه استوانه را برای آن در نظر گرفتیم به پایان رسیده و نمونه‌ای از آن ساخته شده و وارد فاز طراحی مفهومی شده است که این موضوع نیز ظرف چند ماه آینده به سرانجام می‌رسد.

 

فرشاد مقیمی


وی با بیان اینکه در تولید این خودرو نگاه بر این است که طراحی و ساخت در داخل انجام شود به این معنا که قطعات مختلف این خودرو داخلی باشد، ادامه داد: در تولید این خودرو از ظرفیت شبکه تامین ایران خودرو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کمک گرفته شده است.

مقیمی درخصوص کیفیت خودروی ارزان قیمت ایران خودرو گفت: هرچند در سال‌های گذشته به دلیل عمل به تعهدات، شاید تمرکز چندانی بر کیفیت خودرو وجود نداشت اما از سال گذشته تمرکز ویژه‌ای بر ارتقا کیفیت خودروها داشتیم.

مدیرعامل ایران خودرو با بیان اینکه نمی‌توان از یک تولیدکننده انتظار داشت با وجود تولید به همراه زیان، برای ارتقای کیفیت برنامه‌ریزی کند، خاطرنشان کرد: باید برای کیفیت هزینه شود در حالی که زیان مانع کیفیت و توسعه است. نمی توان با وجود زیان، توسعه یافت زیرا توسعه به سرمایه گذاری نیاز دارد و این سرمایه‌گذاری باید از محل سود اتفاق افتد.

کد خبر 132764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha