افزایش ۶.۵ درصدی تولید خودرو سواری در بهار ۱۴۰۰

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان تولید خودروی سواری در سه ماه اول امسال، رشد ۶.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ داشته است.

به گزارش پرشین خودرو، سعید زرندی، با اعلام این خبر اظهار داشت: در بهار امسال افزون بر ۲۱۳ هزار دستگاه خودرو سواری تولید شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت، از استمرار رشد تولید در محصولات پتروشیمی، لوازم خانگی، فولاد خام، سیمان، کاتد مس و دیگر محصولات منتخب صنعتی و معدنی در سه ماهه ابتدایی ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: میزان تولید محصولات پتروشیمی در سه ماه نخست امسال با رشد بیش از چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، به حدود ۱۶ میلیون تن ارتقاء پیدا کرده است، لوازم خانگی نیز با رشد حدود ۳۰ درصدی به بیش از یک میلیون دستگاه رسید؛ فولاد خام و کاتد مس نیز به ترتیب رشد ۷.۵ درصدی و ۹.۴ درصدی را تجربه کردند.

وی اضافه کرد: تولید شمش آلومینیوم نیز در این سه ماه، با رشد حدود ۴۰ درصدی، نزدیک به ۱۳۶ هزار تن بوده است و همانطور که پیش‌تر اشاره کردم تغییر رشد در بسیاری از محصولات صنعتی و معدنی مثبت بوده است.

لاستیک خودرو (با نرخ رشد ۱.۶ درصد)، انواع کاغذ ( با رشد ۱۴.۴)، کارتن (با رشد ۲.۸)، نئوپان (با رشد ۹.۹) ، نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی. الیاف مصنوعی (با رشد ۱۰.۴)، ظروف شیشه‌ای (با رشد ۷.۶)، کاشی و سرامیک (با رشد ۲۲.۷)، شیشه جام (با رشد ۳۱.۵)، از دیگر محصولاتی بودند که زرندی به آن‌ها اشاره کرد.
 

کد خبر 132980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha