آنچه علاقمندان طراحی خودرو باید بدانند

اگر شما فردی خلاق هستید که تصادفاً عاشق خودرو هم است، می توانید شغل رویایی طراحی خودرو را برای خود برگزینید، اما آیا می‌دانید برای تبدیل شدن به یک طراح اتومبیل سطح بالا چه چیزی لازم است؟

به گزارش پرشین خودرو، بسیاری در ذهن خود آرزوی پرداختن به کاری را دارند، اما از چگونگی انجام آن اطلاع کافی ندارند و این موضوع در مورد صنعت طراحی نیز صدق می کند. از آنجایی که بسیاری در مورد این صنعت صحبت نمی کنند، اطلاعات کافی در خصوص آن وجود ندارد.

در این گزارش قصد داریم به چگونگی طراح خودرو شدن بپردازیم تا اگر علاقه به این شغل دارید، به سمت آن بروید.

درک شغل و صنعت طراحی خودرو

برای طراحی یک خودرو نیاز است که افراد زیادی با هم هماهنگ کار کنند، یعنی هماهنگی در اینجا کلید اصلی است. تیم بازاریابی و کارفرمایان درباره هدف استفاده از آن خودرو تصمیم می‌گیرند، یعنی در اولین قدم طراحی یک خودرو باید در نظر داشت که آیا این یک ماشین اسپرت است؟ سوپراسپرت است؟ خودرویی برای خانواده است؟ ماشین شاسی بلند یا سوپر سالن است؟ یعنی در اولین قدم مشخص کنید که به دنبال طراحی چه خودرویی هستید.

در اینجا ایده اصلی اصولا به عهده مهندسان و طراحان است بنابراین باید یک همفکری داشته باشید و فرم باید تابع یک موضوع باشد، یعنی بدانید قرار است چه خودرویی طراحی شود. اکثر مردم تصور می‌کنند که طراح خودرو فقط به این معنی است که ظاهر خودرو را خوب جلوه دهد. با این حال، طراحان خودرو در سه زمینه اصلی کار می‌کنند که شامل ظاهر بیرونی، فضای داخلی و انتخاب رنگ و تزئینات است. همه این وظایف بسیار مهم هستند و اگر به خوبی کنار هم نباشند، خودرو جذابی طراحی نخواهد شد.

طراحان بیرونی شروع به طراحی چندین طرح از ظاهر یک خودرو می‌کنند. برخی ترجیح می‌دهند کار را با مداد و کاغذ شروع کنند، برخی دیگر مستقیماً به سراغ ابزارهای طراحی مانند 3D CAD می روند و این کار را انجام می دهند. در مراحل بعدی نیاز به خاک رس است تا بتوانید طرح ماکتی آن را طراحی کنید، سپس مدل خاک رس به شکل دیجیتال تبدیل می‌شود.

این فایل دیجیتال با تامین کنندگان به اشتراک گذاشته می‌شود تا آن‌ها بدانند چه انتظاری دارند. کیفیت و جزئیات فایل دیجیتال تا زمان نهایی شدن تمام ابعاد، اصلاح شدنی است.

گفته شد در طراحی، طراحی فضای داخلی نیز بسیار مهم است. اصولا طراحان داخلی کار دشوارتری نسبت به طراحان خارجی دارند چرا که بسیاری از طراحی بیرونی ​​از بسیاری از موارد می توانند چشم پوشی کنند اما طراحان داخلی باید بیش از پیش به دنبال طراحی امکانات داخلی و آپشن های زیاد باشند.

سرنشینان یک خودرو دائماً در حال تعامل با عناصر داخلی مانند دکمه‌ها، فرمان، صندلی‌ها و ... هستند. تصور کنید اگر محل قرارگیری دکمه اشتباه باشد، صندلی‌ها راحت نباشند، داشبورد خیلی بلند باشد و مانع دید شود، یا فقط قدیمی به نظر برسد مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

به فکر اخذ مدرک تحصیلی معتبر باشید!

فارغ از داشتن استعداد طبیعی، داشتن مدرک کارشناسی در زمینه طراحی خودرو برای مشاغل طراحی خودرو بسیار مورد نیاز است. با توجه به تغییرات صنعت، کتاب های درسی طراحی خودرو اغلب به روز می‌شود.

مدارس فنی طراح خودرو اصولا ارتباطات تنگاتنگی با شرکت‌های خودروسازی دارند، بنابراین بسیاری از دانش آموزان به طور مستقیم از این مدارس در هنگام آموزش استخدام می‌شوند.

در دورانی که مدرک کارشناسی می گیرید، برخی از برنامه‌های طراحی را یاد می گیرید، علاوه بر این بسیاری از نکته های فنی مکانیکی را می آموزید و برای یک طراح خوب شدن آماده می شوید. در تمام مراحل یادگیری باید دقتتان را افزایش دهید و برای رفتن به کلاس ریاضی آماده شوید، همچنین به شما آموزش داده می‌شود که از ابزار‌هایی مانند نرم افزار‌های CAD استفاده کنید.

بسیاری از طراحان مشهور خودرو برای کسب مقام بالاتر در یک شرکت، مدرک کارشناسی ارشد گرفتند. گاهی اوقات تکمیل مهارت‌های طراحی با تخصص‌های دیگر ایده خوبی است، بنابراین می‌توانید مدرک کارشناسی ارشد در طراحی صنعتی، آیرودینامیک یا مهندسی صنایع را نیز در نظر بگیرید.

تمرکز اصلی شما در حین تحصیل رسمی باید بر ایجاد نمونه کار‌ها باشد یعنی باید به فکر گذراندن دوران کارآموزی باشید و این کار را با دقت کامل انجام دهید، به این ترتیب با حرفه ای‌های مجرب کار خواهید کرد، صنعت را بهتر درک خواهید کرد، ارتباطات و نمونه کار‌ها را خودتان ایجاد خواهید کرد. در همین حین نیز سعی کنید یاد بگیرید که چگونه از ابزار‌های CAD طراحی جدید استفاده کنید.

شما برای آموزش های ابتدایی از مداد و کاغذ برای طراحی استفاده کنید. در کنار استفاده از مداد و کاغذ شما باید بتوانید از نرم افزار‌های طراحی رایانه ای نیز استفاده کنید. هنگامی که بر برخی از این ابزار‌ها مسلط شدید، طراحی خودرو به یک فرآیند بسیار سریعتر تبدیل می‌شود.

بیایید برخی از این نرم افزار‌ها را بررسی کنیم:

1) Alias ​​by Autodesk: ابزاری عالی برای طراحی و مدل سازی طرح‌های خودرو؛ Alias ​​یکی از نرم افزار‌های مورد استفاده استون مارتین است.

2) 3Ds Max: این ابزار توسط طراحان حرفه‌ای برای ایجاد رندر‌های سطح بالا استفاده می‌شود. جدا از این، می‌توان از آن برای توسعه پروژه‌های واقعیت مجازی نیز استفاده کرد.

3) Autodesk VRED: این یک نرم افزار تجسم سه بعدی و نمونه سازی مجازی برای طراحان خودرو است. این نرم افزار برای ایجاد رندر‌های طراحی خودرو بسیار مفید است. شرکت‌های خودرو عمدتا از آن برای نشان دادن ایده‌های طراحی به تیم مدیریت و بازاریابی خود استفاده می‌کنند.

4) Blender: اگر به یک راه حل مقرون به صرفه نیاز دارید، Blender باید انتخاب شما باشد. این یک نرم افزار منبع باز است که برای طراحی خودرو مناسب است.

در آخر باید گفت طراحان مشهور خودرو تمام عمر خود را وقف صنعت خود کرده اند ، یعنی در زمانی که کار طراحی را انجام می دادند، سازنده بسیار به آنها اعتماد داشت و میلیون ها دلار برای طراحی آنها هزینه می کردند.


منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 133312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha