کد خبر 134368
۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۰
نسل سوم آریزو 5 در آستانه رونمایی

خودرو آریزو 5 بر اساس مدل مفهومی آلفا در سال 2016 برای عرضه در بازارهای جهانی و بازار کشور چین طراحی و تولید شد.

به گزارش پرشین خودرو، آریزو 5 در طول حضور پنج ساله خود در بازارهای مختلف تا بحال با دو فیس لیفت مواجه شده است. یکی از آن تغییرات، تغییر موتور خودرو از 1500 سی سی تنفس طبیعی و گیربکس های دستی و CVT به 1500 سی سی توربو و استفاده از گیربکس CVT بود که در طول چهار سال حضور خود در بازار توانست به فروش قابل توجهی در بازارهای جهانی دست یابد. به عنوان مثال: فروش 700 هزار دستگاه خودرو در طول پنج سال در بیش از 80 کشور و منطقه جهان.

همچنین این خودرو در طول پنج سال حضور خود در بازارهای مختلف توانسته است به عناوین و جوایز مختلفی دست یابد: کسب پنج ستاره در تست تصادف C-NCAP با امتیاز 56.24 در سال 2016 و کسب جایزه "World Dry Extreme" در کشور شیلی از دیگر افتخارات کسب شده توسط مدل محبوب آریزو 5 است.

اما در سال 2021 این خودرو با تغییرات محدود در نمای خارجی و تغییرات گسترده فنی و طراحی داخلی خودرو مواجه گردید و در بازار کشور چین به عنوان اولین بازار عرضه شد.

تغییرات ظاهری شامل تغییر در طراحی رینگ ها و ارتقاء طراحی جلو پنجره بر اساس زبان طراحی جدید محصولات مدیران خودرو که بر اساس طراحی مدل کهکشانی است.

همچنین تغییرات فنی خودرو شامل بکارگیری گیربکس 9 سرعته CVT، فرمان برقی، ترمز پارک برقی و اتوهلد است.

طراحی داخلی خودرو نیز بر اساس زبان طراحی خودروهای مدرن بازار به روز رسانی شده و با جای گذاری بهتر ادوات و دکمه های مختلف و افزایش سایز مانیتور به هشت اینچ ارگونومی بالایی را برای مصرف کننده فراهم کرده است. از دیگر ویژگی های مثبت آریزو 5 توربو تجهیز خودرو به GPS با زبان فارسی است که مسیر یابی را برای مصرف کنندگان ایرانی آسان تر از قبل می کند.

کد خبر 134368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha