رونمایی از اولین ماشین الکتریکی که با نور خورشید شارژ می شود

بر اساس نظرسنجی انجام شده بر روی افرادی که خواهان Sion بوده اند، Sono Motors بسته باتری خودروی برقی خورشیدی را به روز کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، به تازگی Sono Motors که مستقر در مونیخ است، از تنها خودروی خورشیدی خود به نام Sono Sion رونمایی کرده است. این خوردو که با باتری کاملاً جدید به روز شده است، محدوده و قدرت شارژ بهتری را نسبت به باتری قبلی نوید می‌دهد.

سونو موتور که از پنج سال پیش تاسیس شده بود، نظرسنجی را از میان افرادی که علاقه به خودروهای برقی دارند، انجام داد و پس از اتمام این نظرسنجی تصمیم گرفت به روزرسانی هایی را روی پیشرانه الکتریکی این خودرو انجام دهد. بر اساس نظرسنجی انجام شده بر روی افرادی که خواهان Sion بوده اند، Sono Motors بسته باتری خودروی برقی خورشیدی را به روز کرده است.

باتری جدید لیتیوم آهن فسفات (LFP) که در حال حاضر یکی از ایمن‌ترین باتری های مورد استفاده در خودروهای برقی محسوب می‌شود، از عناصر سنتی مانند کبالت، نیکل و منگنز استفاده نمی‌کند. برخلاف بسته باتری ۳۵ کیلووات ساعتی که حداکثر برد آن ۲۵۵ کیلومتر بود، بسته جدید باتری ۵۴ کیلووات ساعتی Sion با برد ۳۰۵ کیلومتر افزایش می‌یابد.

 

خودرو برقی



به غیر از بسته باتری جدید، خودروی خورشیدی Sono Sion از نظر بصری بدون تغییر در نمونه اولیه تولید شده در CES ۲۰۲۱ تمام دیجیتال است. خبر خوشحال کننده این است که اکنون میزان شارژ باتری از ۵۰ کیلو وات به ۷۵ کیلو وات افزایش یافته است؛ علاوه بر این، طول عمر باتری تا ۳۰۰۰ چرخه یا حداکثر ۹۰۰۰۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.

لورین هند، مدیرعامل سونو موتورز، ادعا کرده است که بیش از ۹۰ درصد از دارندگان فعلی که خودرو را از قبل سفارش داده بودند، از باتری قوی تری که قرار است روی این خودرو نصب شود، استقبال کرده اند؛ از این رو این کارخانه تصمیم گرفت یک بسته باتری جدید برای خودروی خورشیدی، قبل از اینکه خودرو به خط تولید برسد، در نظر بگیرد.

 

خودرو برقی



جالب است بدانید که تا کنون، بیش از 13 هزار نفر برای خرید خودرو ثبت سفارش کرده اند. جدا از بسته باتری جدید، بقیه لیست طراحی و ویژگی‌های Sono Sion بدون تغییر باقی مانده است.

لورین هند چندی پیش در مصاحبه ای ادعا کرده است که تولید آزمایشی خودروی خورشیدی Sono Sion در سپتامبر ۲۰۲۱ البیته با کمی تاخیر به دلیل همه گیری COVID-۱۹ آغاز می‌شود.

کد خبر 134592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha