کاهش تولید خودرو در انگلیس به دلیل کمبود تراشه

به گفته انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودروی انگلیس(SMMT) ، تولید اتومبیل در این کشور در ماه اوت نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد کاهش یافته و به ۳۷۲۰۰ دستگاه رسیده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از تسنیم، به گفته انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودروی انگلیس(SMMT) ، تولید اتومبیل در این کشور در ماه اوت نسبت به سال گذشته 27 درصد کاهش یافته و به 37200 دستگاه رسیده است.

اگرچه تولید خودرو برای بازار داخلی انگلیس در ماه گذشته به میزان 3.3 درصد افزایش یافت، اما تولید خودروهای صادراتی به طور چشمگیری به میزان 32.5 درصد شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، حدود 29200 خودروی مونتاژ شده در بریتانیا به خارج از این کشور ارسال شد و صادرات به بازارهای اصلی از جمله استرالیا، آمریکا و چین بیش از 50 درصد کاهش یافت.

این در حالی بود که صادرات خودروی انگلیس به اتحادیه اروپا در وضعیت بهتری قرار داشت و تقریباً از هر 10 خودروی صادر شده در ماه اوت هفت دستگاه به کشورهای این اتحادیه ارسال شد، اما همچنان 4.9 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت.

کاهش شدید صادرات خودروی انگلیس در پی کمبود جهانی تراشه که منجر به اختلال در تولید و همچنین تعطیلی کارخانه های برخی از خودروسازان شد، رخ داده است.

با این حال، از ابتدای سال، مجموع خودروهای تولیدی انگلیس 13.8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 589607 دستگاه افزایش یافته است. این امر تا حد زیادی ناشی از تولیدات متمرکز بر صادرات بوده است و 83.2 درصد از خودروهای تولید شده برای بازارهای خارجی تولید می شوند.

در ماه مارس، انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان خودروی انگلیس پیش بینی کرد که تولید خودرو در بریتانیا امسال پس از همه گیری بهبود می یابد و با رشد 15.8 درصدی نسبت به سال 2020 به 1.05 میلیون دستگاه و در سال 2022 به 1.1 میلیون دستگاه خواهد رسید.

با این حال، کارشناسان احتمال اینکه انگلیس به زودی بتواند به سطح تولید قبل از همه گیری 2019 یعنی 1.3 میلیون دستگاه برسد را بعید می دانند.

کد خبر 134598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha