افزایش کیفیت و کاهش قیمت با همکاری خودروساز و قطعه ساز

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با ابراز امیدواری نسبت به بهبود وضع صنعت خودرو در سال آینده، گفت: در صورتی که بین خودروسازان و قطعه سازان همکاری خوبی باشد، روی قیمت و‌ کیفیت اثر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سید مصطفی میرسلیم، در گردهمایی سراسری قطعه سازان کشور، با اشاره به آغاز شکل گیری قطعه سازی نوین در کشور اظهار داشت: از سال 55 قطعه‌ سازی وابسته‌ای در کشور شکل گرفت اما قطعه‌سازی نوین در ایران در اوایل دهه 70 شکل گرفته بود‌ و با مجوز دولت، خودروسازان بر روی طراحی و ساخت داخل در صنعت خودرو کار کردند.

وی همچنین بر لزوم توجه به طراحی، ساخت و تولید خودرو و قطعه در کشور تاکید کرد و افزود: چناچه خودروسازی در کشور پیشرفت کند قطعه‌سازی نمی‌تواند خود را در این مسیر قرار ندهد.

به گفته میرسلیم، صنعت قطعه سازی برای پیشرفت نیازمند نیروی انسانی ماهر و آموزش دیده است تا جوابگوی طراحی خودروهای امروزی باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه تیراژ تولید در صنعت خودرو ما شرایط افزایش کیفیت و کاهش قیمت را فراهم می کند، اظهار داشت: در صورتی که بین خودروسازان و قطعه سازان همکاری خوبی باشد، روی قیمت و‌ کیفیت اثر خواهد گذاشت.

 

سید مصطفی میرسلیم


میرسلیم با اشاره به اینکه امروز خودروساز و قطعه ساز در یک کشتی هستند، تصریح کرد: اگر امروز نمایندگان مجلس به انتقاد از صنعت خودروسازی می پردازند، در حقیقت بیان مشکلات و درد دل مردم است.

وی در ادامه بیان کرد: مشکلات کلان اقتصادی در کشور موجب شده است که خودرو به کالای سرمایه ای تبدیل شود حتی در مقطعی پیشنهاد عرضه آن در بورس مطرح شد، از این رو به نظر نمی رسد که مشکلات این صنعت فقط با رفع مشکل قیمت‌گذاری حل شود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به کمبود منابع ارزی و لزوم استفاده آن برای تامین کالاهای اساسی ادامه داد: با وجود ارزبری در صنعت خودرو اما می‌توانیم 15 تا 20 درصد هزینه‌ها را کم کنیم بنابراین چنانچه ارز ارزان‌تر از بازار در اختیار قطعه سازان قرار داده و آنها نیز تضمین کنند قیمت‌ها را به همان نسبت کاهش دهند، بسیاری مشکلات کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم تهران با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور بیان کرد: با ارتقاء کیفیت می توانیم خودرو ایرانی را در بازارهای صادراتی چون سنگال و عراق صادر کنیم در حالی که امروز افت کیفیت تولیدات در این صنعت صدای این کشورها را نیز در آورده است.

میرسلیم در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع سال آینده وضع خودروسازی در کشور بهتر خواهد شد.

کد خبر 136126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha