برنامه فورد برای کاهش تولید خودرو در کارخانه‌های آمریکا، مکزیک و کانادا

سخنگوی شرکت آمریکایی فورد اعلام کرد که تولید خودرو در کارخانه‌های خود در ایالات متحده، مکزیک و کانادا را حداقل به مدت یک هفته متوقف کرده و یا کاهش خواهد داد.

به گزارش پرشین خودرو، سخنگوی شرکت آمریکایی فورد در گفتگو با رویترز اعلام کرد که تولید خودرو در 8 کارخانه در ایالات متحده، مکزیک و کانادا را حداقل به مدت یک هفته متوقف کرده و یا کاهش خواهد داد.

کارخانه‌های فورد در میشیگان، شیکاگو و کواتیتلان و همچنین مکزیک کار خود را متوقف خواهند کرد، در حالی که کارخانه کانزاس سیتی تنها یک شیفت برای تولید وانت باری فورد ترانزیت کار خواهد کرد.

این خودروساز همچنین قصد دارد برنامه زمانبندی تولید در کارخانه های دیربورن، کنتاکی و لوئیزویل را کاهش دهد و اضافه کاری در کارخانه اوکویل در کانادا را نیز تقریباً لغو کرده است.

این تغییرات باعث کاهش تولید خودروهایی مانند فورد برانکو و شاسی بلندهای اکسپلورر و همچنین پیکاپ‌های فورد F-150 و رنجر و مدل نیمه شاسی برقی فورد موستانگ ماخ-ای و مدل شاسی بلند لینکلن آویاتور می‌شود.

به گفته شرکت فورد، بحران کمبود تراشه علت این برنامه‌های کاهش تولید اعلام شده که قرار است از 7 فوریه به مدت یک هفته اعمال شوند.

همچنین به دلیل کمبود تراشه، فورد کمتر از انتظارات بورس وال استریت در هنگام گزارش نتایج درآمد سه ماهه چهارم در اوایل هفته گذشته ظاهر شد.

سهام این خودروساز در روز جمعه 9.7 درصد سقوط کرد، اما در ساعات پس از شروع معاملات اندکی افزایش یافت و 0.67 درصد دوباره به دست آورد.

فورد هشدار داد که کمبودهای مداوم قطعه منجر به کاهش بیشتر در تولید خودروی این شرکت در سه ماهه جاری که در ماه مارس پایان می یابد، خواهد شد.

کد خبر 137007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha