کد خبر 137676
۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
 ترخیص ۵۳ قلم لوازم یدکی منوط به اخذ شناسه شد

طبق اعلام اتاق اصناف ایران، ترخیص کالاهای مشمول از گمرک منوط به اخذ گواهی الکترونیکی و شناسه‌های رهگیری از سامانه جامع تجارت است.

به گزارش پرشین خودرو، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که طرح رهگیری قطعات یدکی و مصرفی وسایل نقلیه با تعیین 53 قلم کالا وارد فاز دوم شد و این 53 قلم کالا که فهرست آن‌ها در ادامه قابل مشاهده است، نیز باید دارای شناسه و کد رهگیری شوند.




 

در فاز اول این طرح، فروش «باتری» و «کمک فنر خودرو» بدون کد رهگیری از 13 فروردین 1401 ممنوع شده بود.

گفتنی است طبق اعلام اتاق اصناف ایران، ترخیص کالاهای مشمول از گمرک منوط به اخذ گواهی الکترونیکی و شناسه‌های رهگیری از سامانه جامع تجارت است.

طرح جمع‌آوری باتری و کمک فنر قاچاق و تقلبی از روز 15 فروردین‌ ماه در چند استان آغاز شده و به تدریج در تمامی استان‌ها انجام خواهد شد. البته طبق اعلام مسئولان وزارت صمت، برخورد با تقلب و قاچاق در سطح عرضه در 53 قلم دیگر لوازم یدکی که اخیرا مکلف به درج شناسه شدند، سه ماه دیگر آغاز خواهد شد.

طبق گفته‌های مسئولان ستاد مقابله با قاچاق و ارز و وزارت صمت، برآورد شده که حدود 30 تا 60 درصد کل بازار لوازم یدکی خودرو سهم فعالیت‌های قاچاق و کالاهای تقلبی است.

همچنین بر اساس گزارش وزارت صمت در مورد سهم تخلف در قطعات مختلف خودرویی، بیشترین تخلف با سهمی معادل 72 درصد، مربوط به سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو است، سهم لاستیک و موتور یا قوای محرکه و گیربکس هر کدام به تفکیک پنج درصد تعیین شده و یک درصد هم مربوط به باتری خودرو برآورد شده و مابقی یعنی سهم 16 درصدی در اختیار سایر قطعات مرتبط با خودرو است.

کد خبر 137676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha