پیکاپ کینگ لینگ تاگا H در بازار ایران + جزئیات و مشخصات فنی

بازار پیکاپ ایران که در نیمه دوم دهه نود و با پیکاپ آسنا وارد دوره جدیدی شده بود در نخستین سال از قرن جدید هم یک میهمان از سرزمین چین دارد، پیکاپ کینگ لینگ تاگا H به زودی راهی این بازار پرطرفدار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، برند ایسوزو از برندهای محبوب برای ما ایرانیان محسوب می‌شود و خبر ورود پیکاپی از ایسوزو می‌تواند یک خبر خوب برای بازار خودروی کشور باشد اما اجازه دهید همین ابتدا شما را با یک واقعیت آشنا کنیم.

پیکاپ جدید کینگ لینگ تاگا که حضور آن در ایران قطعی شده است در اصل محصول یک سرمایه گذاری چینی ژاپنی است که میان کینگ لینگ و ایسوزو منعقد شده است.

نکته بعد که باید در همین ابتدا روشن کنیم این است که ایسوزو پیش از این با بهمن موتور پیکاپ ایسوزو دی مکس DMAX را وارد بازار ایران کرده بود که بر خلاف توانایی بالا آنچنان با اسقبال مواجه نشد و مهمتر اینکه پیکاپ تاگا H قرار نیست با بهمن موتور به بازار عرضه شود.

پیکاپ کینگ لینگ تاگا هر چند در نسخه اولیه با دی مکس شباهت هایی داشته است اما در تاگاH از ساختار و تکنولوژی متفاوت و پیشرفته تری استفاده شده است.

پیکاپ کینگ لینگ تاگاH که حضور آن در ایران با یک شرکت خصوصی قطعی شده است همچون سایر محصولات چینی با چند پیشرانه متفاوت قابل سفارش گذاری است.

 

پیکاپ کینگ لینگ تاگا H



پیکاپ کینگ لینگ تاگا H در کشور چین با یک پیشرانه 3 لیتری و یک پیشرانه 1.8 قابل خرید است که طبیعتا پیشرانه 3 لیتری به دلیل محدودیت های قانونی قابل عرضه در ایران نیست.

پس ما باید در انتظار یک پیکاپ 1.8 لیتری توربو GDi در بازار باشیم که تنها با گیربکس 6 سرعته دستی مچ شده است.

 

پیکاپ کینگ لینگ تاگا



پیشرانه 1.8 لیتری که به احتمال بسیار زیاد وارد ایران می‌شود بر اساس اعلام منابع چینی، 228 اسب بخار قدرت و 310 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

البته پیکاپ کینگ لینگ تاگا هم نسخه دیزلی دارد هم بنزینی که بعید است با توجه به مشکلات خودروهای دیزلی که با عرضه پیکاپ فوتون دیزلی نمایان شد، نسخه دیزل آن را در ایران شاهد باشیم.

 

پیکاپ کینگ لینگ



در بخش امکانات رفاهی هم پیکاپ تاگا H همچون سایر رقبا دست پری دارد اما از بارز ترین آنها باید به سنسور باران و برف پاک کن خودکار، هشدار رانندگی بین خطوط و رادار نقطه کور اشاره کرد که البته مشخص نیست نسخه های مونتاژ ایران هم به این امکانات تجهیز خواهد شد یا خیر.

در پیکاپ کینگ لینگ تاگا H تاکید بسیاری بر ساختار متفاوت و پیشرفته آن و تفاوت با سایر پیکاپ های مونتاژی موجود در ایران شده است که تا زمان عرضه و معرفی رسمی آن باید منتظر باشیم.

 

پیکاپ کینگ لینگ



پیکاپ کینگ لینگ تاگا اچ در بازار چین از قیمت 105 هزار یوآن در نسخه پایه آغاز و نسخه سفارشی نیز حدودا 150 هزار یوآن قیمت دارد که با قیمت حدودی 4 هزار 500 تومانی یوآن در ایران، پیکاپ کینگ لینگ تاگا H قیمت 427 تا 630 میلیون تومانی خواهد داشت که بسته به امکانات آن متغیر خواهد بود.

 

کینگ لینگ تاگا



اما این قیمت بدون محاسبه سود و مالیات و هزینه های جانبی است پس انتظار می‌رود این پیکاپ در بازار با قیمتی در حدود 950 میلیون تومانی عرضه شود.

پیکاپ آمیکو آسنا، پیکاپ فوتون، پیکاپ KMC تی8، پیکاپ کلوت و یوآز از رقبایی هستند که در انتظار ورود پیکاپ کینگ لینگ تاگا H با یک شرکت خصوصی به سر می‌برند.

 

خبرنگار: فرشید آصفی

کد خبر 137679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha