بازار خودرو در انتظار تعیین تکلیف واردات / قیمت برخی خودروهای پرتیراژ در بازار

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران گفت: در حال حاضر همه طرف‌ها در بازار خودرو چه فروشنده و چه خریدار منتظر تعیین تکلیف واردات هستند از این رو حتی نوسانات نرخ دلار هم روی قیمت‌های خودرو تأثیری نگذاشته است.

به گزارش پرشین خودرو، سعید موتمنی با اعلام این که در حال حاضر اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکل بازار خودرو محدودیت عرضه است، اظهار کرد: نزدیک ۲ ماه است که بازار خودرو آرام بوده و ثبات قیمتی داشته است و میزان تقاضا به قدری کاهش یافته و حتی تقاضای کاذب نیز در این بازار از بین رفته است.

وی ادامه داد: البته تقاضای کاذب در بازار آزاد نداریم و این تقاضا در بخش خرید کارخانه‌ای وجود داریم؛ دیدیم که برای حدود ۷۷ هزار دستگاه خودرو که در دوم قرعه کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو عرضه شد، بیش از ۶ میلیون نفر ثبت نام کردند. همه این افراد متقاضی خرید خودرو نیستند بلکه با توجه به فاصله صد در صدی قیمت کارخانه و بازار آزاد، تقاضای کاذب در این بخش افزایش یافته است.

موتمنی با اشاره به وضعیت عرضه خودرو، گفت: متأسفانه طی ۳ سال گذشته محدودیت عرضه ناشی از کاهش تولید و ممنوعیت واردات داشته‌ایم؛ وضعیت عرضه به گونه‌ای است که حتی پاسخگوی تقاضای کم هم نیست چه برسد به تقاضایی که در بازار خودروی ایران وجود دارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرد: در حال حاضر اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکل بازار خودروی ایران، محدودیت عرضه است که هم موجب ایجاد فاصله قیمتی صد در صدی بین قیمت کارخانه و بازار شده و هم تقاضا را بی جواب گذاشته است.

در جدول زیر میانگین قیمت خودروهای پر تیراژ مدل ۱۴۰۱ در بازار قابل ملاحظه است:

 

قیمت خودرو

 

منبع: مهر

کد خبر 138517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha