مقایسه آمار فروش کم‌آپشن‌ترین خودروی چینی بازار در ایران و چین

مقایسه آمار فروش فورتینگ ایوو تی5 که در بازار ایران با نام لاماری ایما از سوی آرین پارس موتور عرضه می شود با آمار فروش این خودرو در بازار کشور مبدا(چین) آن هم در بازه 1.4 ساله نشان می‌دهد که بازار خودرو ایران به جای یک بازار مصرفی کاملا به سمت و سوی یک بازار دلالی سوق پیدا کرده است که برخی خریداران بدون آگاهی از اطلاعات فنی، ایمنی و رفاهی یک خودرو تنها به دریافت مابه‌التفاوت قیمت ریالی کارخانه تا بازار می‌اندیشند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، فورتینگ ایوو تی5 یا همان لاماری ایما آرین پارس موتور که در سال 1400 رونمایی شد توانست به واسه طراحی ظاهری خود نظر مشتریان بازار خودرو را به سوی خود جلب کند که این جلب نظر تنها تا زمان اعلام مشخصات رسمی و تست درایو خودرو توسط خبرنگاران تخصصی خودرو دوام داشت.

پس از اعلام مشخصات فنی لاماری ایما و انتشار لیست آپشن‌های رفاهی و ایمنی خودرو مشخص شد که این خودرو از بسیاری از رقبای خود در بازار خودرو ایران عقب مانده است و بسیاری از امکانات خودروهای هم‌رده خود را ندارد.

حذف آپشن‌های کاربردی و پرطرفدار اما تنها نقطه ضعف لاماری ایما نیست چرا که گیربکس این خودرو حتی به تیپ ترونیک نیز تجهیز نشده است که در گزارشی به چرایی این کمبودها در پرشین خودرو پرداختیم.

با وجود مشکلاتی که این خودرو حداقل در 500 دستگاه نخست همراه خواهد داشت اما آمار متقاضیان این خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با وجود ظرفیت 70 دستگاهی لاماری ایما عجیب است به خصوص که این آمار را با بازه یکساله بازار خودروی بیش از یک میلیارد نفری چین مقایسه کنیم.

فورتینگ ایوو تی5 در 11 ماه از سال 2021 میلادی در بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان تنها موفق به فروش 59 هزار و 948 دستگاه خودرو در این بازار عظیم شده آن هم در حالی که این خودرو با تنوع در پیشرانه و آپشن های ایمنی و رفاهی قابل انتخاب بوده است.

اما آمار متقاضیان خرید لاماری ایما در ایران نشان می‌دهد که این خودرو با استقبالی بسیار بیشتر از لیاقت و ظرفیت خود مواجه شده است که بخش عمده‌ای از این استقبال به نا آگاهی مشتری ایرانی و ورود دلالان به مقوله خرید و فروش خودرو بازمی‌گردد.

لاماری ایما در دومین مرحله فروش خود در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با ظرفیت 100 دستگاه عرضه شد و در طول مدت فروش موفق به ثبت آمار 44 هزار و 250 متقاضی برای این محصول کم آپشن شد.

این آمار نشان می‌دهد که آرین موتور پارس توانسته است تا تنها در دومین مرحله فروش خودرو در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، دو برابر فروش این خودرو در سال 2021 در بازار چین به عنوان بزرگ ترین بازار خودروی جهان را به ثبت برساند آن هم با این تفاوت بزرگ که در بخش خدمات پس از فروش کشور مبدا با ایران وجود دارد.

بد نیست بدانید که توانایی تولید آرین پارس موتور در حال حاضر نهایتا 70 دستگاه در ماه است.

درباره خودرو لاماری ایما و آرین پارس موتور بیشتر بخوانید:

ناواردی دلیل دیگری بر کمبودهای فنی و رفاهی لاماری ایما!

دلیل عرضه لاماری ایما با کمترین امکانات

گیره کیسه زباله، هولدر موبایل و استاندارد تارا و رانا از مزایای لاماری ایما شد!

جای خالی 11 آپشن در کراس اوور 11 میلیارد ریالی!

 

خبرنگار: فرشید آصفی

کد خبر 138840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha