«دنا» سومین محصول ایران خودرو با استاندارد ایمنی عابر پیاده

پس از دریافت استاندارد ایمنی عابر پیاده برای تارا و راناپلاس، این بار محصول دنای گروه صنعتی ایران‌خودرو این استاندارد سخت‌گیرانه را دریافت کرد.

به گزارش پرشین خودرو، معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول گروه صنعتی ایران‌خودرو در این باره گفت: با رویکردهای نوین مدیریتی در گروه صنعتی ایران‌خودرو، گام‌های توسعه، استانداردسازی و ارتقای کیفیت و ایمنی محصولات با سرعت و جدیت بیش‌تری دنبال می‌شود و بر همین اساس، پس از دو محصول تارا و راناپلاس، خودرو دنا از استاندارد سخت‌گیرانه ایمنی عابر پیاده عبور کرد.

محسن رضایی‌منش افزود: این آزمون در معتبرترین مرکز تست دنیا، برای محصول دنا نیز با موفقیت پشت سر گذاشته شده و بر اساس استاندارد اروپایی ECE R127 مورد تایید قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که در ماه گذشته، ایران‌خودرو موفق شده بود با ارتقای سطح ایمنی و کیفی خودروی رانای‌سال، تاییدیه ایمنی عابر پیاده را برای این محصول دریافت کند، گفت: پس از گذشت یک ماه، خودروی دنا پلاس، محصول دیگری است که توانسته با تغییرات اعمال شده و با تحلیل‌های مهندسی، الزامات این استاندارد را برآورده کند.

وی تصریح کرد: بیش از این، استاندارد ایمنی عابر پیاده به دلیل تحریم به حالت تعلیق درآمده بود، ولی با تلاش‌های گسترده و به‌روزآوری دانش و بررسی‌های محاسباتی و بعد از تغییرات اعمال شده روی دنا، این استاندارد اخذ شد.

رضایی‌منش در تشریح این استاندارد گفت: استاندارد ایمنی عابر پیاده ECE R۱۲۷، شبیه‌سازی تصادف خودرو با عابر پیاده با سرعت ۴۰ km/h است که در این آزمون، برخورد سر با نقاط مختلف در موتور و برخورد پا با نقاط مختلف سپر، شبیه‌سازی شده و مورد آزمون عملیاتی قرار می‌گیرد که نیروها و ضربه‌های وارده به عابر پیاده نباید از حدود تعیین شده در استاندارد تجاوز کند تا سبب آسیب دیدن عابر پیاده نشود.

وی با بیان این‌که آزمون خودروی دنا پلاس، در یک مرکز تست معتبر اروپایی و با حضور بازرسان و نمایندگان قانونی مرجع صدور تاییدیه E mark انجام شده و مورد تایید قرار گرفته، افزود: مراحل فنی و قانونی صدور تاییدیه بین المللی E mark، برای هر دو خودروی رانای سال و دناپلاس در حال انجام است.

رضایی‌منش افزود: ایران‌خودرو، جهت رسیدن به این موفقیت و استانداردسازی محصولات، تلاش‌های بسیاری را برای بهبود و ارتقای سطح ایمنی و کیفیت محصولات داشته است.

وی گفت: پیش از اجرای این آزمون‌ها، کارشناسان فنی ایران‌خودرو، با استفاده از دانش فنی و تجارب قبلی، آنالیزها و محاسبات عددی و مهندسی متعددی را برای شبیه‌سازی تصادف و بررسی و بهبود عملکرد ناحیه برخورد و کاهش ضربات وارده به عابر پیاده، انجام داده‌اند.

رضایی‌منش از برنامه‌های توسعه‌ای موثر در راستای استانداردهای خودرویی در ایران‌خودرو برای ارتقای محصولات خبر داد و گفت: این برنامه‌ها مطابق با زمان‌بندی سازمان ملی استاندارد ایران است و مطابق با آن اهداف برنامه‌ریزی شده اجرایی خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از راهبری سازمان ملی استاندارد، گفت: این دستاوردها حاصل تلاش مشترک بوده و قطعا در ادامه راه تعاملات سازنده فی‌مابین خودروساز و سازمان ملی استاندارد می‌تواند به کیفیت و ایجاد تولید خودروهای مطلوب و با استاندارد کمک کرده و اعتماد بیش‌تر هم‌وطنان را به محصولات خودروسازان داخلی به همراه داشته باشد.

کد خبر 138883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha