/اختصاصی/ بازگشت فورد به مسابقات فرمول یک بعد از 22 سال؛

همکاری فورد و ردبول برای فصل 2026 مسابقات فرمول 1

پس از سال‌ها فورد مجددا به مسابقات فرمول یک F1 بازگشته و از سال 2026 تامین کننده موتور ردبول خواهد بود.
کد خبر 141814
۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۰
همکاری فورد و ردبول برای فصل 2026 مسابقات فرمول 1

فورد اعلام کرد: از سال 2026 موتورهای ردبول را تامین خواهد کرد، این یعنی یکی از پرطرفدارترین شرکت‌های فرمولا 1 پس از حدود 22 سال مجددا به میدان بازگشته و هیجان این مسابقات را دوچندان خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، فورد با 10 قهرمانی در بخش سازندگان موتور و خودرو و 13 قهرمانی در بخش رانندگان، مقام سوم را بین برترین سازندگان موتور در فرمول یک دارد از طرفی ردبول نیز از سال 2005 میلادی که پا به فرمول یک F1 گذاشت، توانسته است 5 قهرمانی در سازندگان و 6 قهرمانی در رانندگان را به دست آورد.

فورد

حال قرار است این دو غول مسابقات فرمول 1 با یکدیگر همکاری کنند و از سال 2026 به صورت مشترک وارد این مسابقات شوند. شنیده‌ها حاکی از آن است که این همکاری حداقل تا سال 2030 ادامه خواهد داشت.

فورد

از سال 2026 قوانین سخت گیرانه‌ای در مسابقات فرمولا وان اجرا خواهد شد که این مقررات برای پایدارتر کردن مسابقات طراحی شده‌ است. به همین خاطر این دو شرکت قصد دارند از امسال کار بر روی یک پروژه جدید را آغاز کرده که بر اساس آن یک پیشرانه جدید الکتریکی 350 کیلووات ساعت به همراه یک پیشرانه احتراق داخلی توسعه خواهد یافت.

در بیانیه‌ای که فورد منتشر کرده این مورد اعلام شده که FIA و F1 در تلاش هستند تا موتورهای برقی در کنار موتورهای احتراقی رشد و توسعه پیدا کرده و تثبیت شود. همین مورد سبب بازگشت مجدد فورد به F1 شده و همچنین شنیده می‌شود که به همین علت قرار است شرکت بزرگ آلمانی AUDI نیز از سال 2026 طی یک همکاری مشترک با شرکت Sauber Group به این مسابقات وارد شود.

کریستین هورنر مدیر و مدیرعامل تیم اوراکل ردبول ریسینگ نیز در مورد این اعلامیه گفت: بسیار خوشحال است که فورد طی همکاری با ردبول به این مسابقات بازگشته و از این رخداد استقبال خواهد کرد.

ردبول

همچنین وی گفت: توانایی بهره مندی از تجربه OEM هایی (سه حرف OEM مخفف Original Equipment Manufacturer بوده و به معنی سازنده اصلی قطعات است.) مانند فورد ما را در جایگاه و موقعیت خوبی در مقابل رقبا قرار می‌دهد. آنها از نظر تاریخچه اتومبیلرانی بسیار غنی هستند که چندین نسل را در بر می گیرد، از جیم کلارک گرفته تا آیرتون سنا و مایکل شوماخر و همین مورد خود گویای این موضوع است.

کد خبر 141814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha