با برندهای برتر لنت ترمز ایرانی و خارجی آشنا شوید

لنت ترمز به طور همزمان در سیستم ترمز دیسکی و کاسه‌ای حضور دارد، با این تفاوت که در سیستم ترمز کاسه‌ای به جای دیسک از قطعه‌ای به نام درام یا کاسه ترمز استفاده می‌شود؛ بنابراین تمامی سیستم‌های ترمز خودرو به تعویض لنت نیاز خواهند داشت.

به گزارش پرشین خودرو، سیستم ترمز یکی از ساده‌ترین و در عین حال مهم‌ترین بخش‌های هر اتومبیل را تشکیل می‌دهد.

بخش اصلی این سیستم از لنت ترمز به همراه دیسک ترمز تشکیل شده است که این دو قطعه بر اثر اصطکاک با یکدیگر، موجب توقف خودرو می‌شوند طرز کار سیستم ترمز خودروها طی دهه‌های گذشته بدون تغییر بوده است. این سیستم همچنان با استفاده از فشار مایع و اصطکاک کار می‌کند. در نتیجه لنت‌ها پس از مدتی به پایان عمر خود می‌رسند و راننده نیاز به خرید لنت ترمز جدید برای اتومبیل خود خواهد داشت.

لنت ترمز به طور همزمان در سیستم ترمز دیسکی و کاسه‌ای حضور دارد، با این تفاوت که در سیستم ترمز کاسه‌ای به جای دیسک از قطعه‌ای به نام درام یا کاسه ترمز استفاده می‌شود؛ بنابراین تمامی سیستم‌های ترمز خودرو به تعویض لنت نیاز خواهند داشت. عمر لنت ترمز با توجه به نوع خودرو و همچنین سبک رانندگی، بین 20 هزار الی 70 هزار کیلومتر است. با این حال متخصصان توصیه می‌کنند که پس از طی کردن 40 هزار کیلومتر، لنت ترمز اتومبیل خود را تعویض کنید.

با برندهای برتر لنت ترمز ایرانی و خارجی آشنا شوید

یک راه مناسب برای خرید لنت ترمز، مراجعه به فروشگاه رابستون است. این فروشگاه مرجع تخصصی انواع لاستیک خودرو، رینگ، لنت ترمز و لوازم جانبی است. مصرف‌کنندگان می‌توانند با مراجعه به فروشگاه رابستون، انواع مختلف لنت ترمز ایرانی و خارجی، لاستیک و رینگ مناسب برای خودروهای ایرانی و خارجی را خریداری کنند.

بهترین لنت ترمز ایرانی

برندهای ایرانی طی دهه‌های اخیر، موفق شده‌اند تا استاندارد محصولات خود را افزایش دهند و از سوی دیگر بر تنوع تولیدات خود اضافه کنند. افزایش داخلی سازی خودروهای داخلی منجر به تولید انواع گوناگون لنت ترمز برای خودروهای داخلی و حتی خارجی مونتاژ داخل شده است. از این رو بسیاری از مالکان خودروها، خرید لنت ترمز از نوع ایرانی را در دستور کار خود قرار می‌دهند. از بین برندهای ایرانی عرضه کننده لنت ترمز، سه برند امکو، پارس و برنتا بیشتر از سایر نام‌ها مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند.

لنت ترمز امکو

شرکت امکو یکی از بزرگترین قطعه سازان ایرانی است که تخصص آن در حوزه تولید انواع لنت و دیسک ترمز است. این شرکت علاوه‌بر موارد گفته شده، صفحه کلاچ را نیز تولید می‌کند. اکثر محصولات این شرکت، لنت ترمز مناسب استفاده در خودروهای داخلی است. برای مثال لنت‌های ترمز جلو و عقب پراید امکو جزو پرفروش‌ترین محصولات این برند هستند که از نظر جلب رضایت مشتریان نیز موفق عمل کرده‌اند.

با برندهای برتر لنت ترمز ایرانی و خارجی آشنا شوید

لنت ترمز پارس

لنت پارس نامی آشنا برای مصرف‌کنندگان ایرانی است. بسیاری از افرادی که سابقه تملک خودرو آن‌ها به بیش از یک دهه می‌رسد، تجربه خرید لنت ترمز پارس را در کارنامه خود دارند. سبد محصولات لنت پارس بسیار گسترده است. این شرکت علاوه بر تولید لنت ترمز مناسب خودروهای سواری، لنت ترمز موتورسیکلت، قطار و خودروهای سنگین را نیز تولید می‌کند. یکی از نکات برجسته لنت پارس، کیفیت بالای آن در گذر زمان است که میزان خوردگی دیسک ترمز را به حداقل می‌رساند. یکی از پرفروش‌ترین محصولات لنت پارس در بازار ایران، لنت ترمز مناسب پژو پارس است.

بهترین لنت ترمز خارجی

با وجود افزایش تنوع تولیدات داخلی، هنوز بسیاری از کاربران به خرید لنت ترمز خارجی علاقه دارند. شرکت‌های واردکننده قطعات یدکی نیز در این حوزه فعالیت گسترده‌ای دارند و انواع لنت‌های خارجی را به بازار ما عرضه می‌کنند. از بین نام‌های خارجی فعال در بازار لنت ترمز، برند الیگ نام مشهوری به شمار می‌رود.

علاوه بر الیگ، برندهای بنز و بی ام و لنت ترمز اختصاصی را برای استفاده در محصولات خود تولید می‌کنند. برای خرید لنت ترمز بی ام و یا مرسدس بنز، می‌توانید به فروشگاه رابستون مراجعه کنید. لنت‌های ترمز بی ام و یا مرسدس بنز به صورت کاملا اختصاصی برای محور جلو یا عقب یک خودرو خاص از همان برند تولید شده‌اند، در نتیجه مشتریان به راحتی می‌توانند انتخاب مناسبی را از بین انواع لنت ترمز تولید برندهای بی ام و یا مرسدس بنز داشته باشند. وجه تمایز لنت ترمز بی ام و یا مرسدس بنز، قیمت بالاتر آن‌ها نسبت به سایر برندها و همچنین کیفیت مثال‌زدنی این لنت‌ها است. در واقع متخصصان هر دو شرکت توصیه می‌کنند که مالکان خودروهای مرسدس بنز یا بی ام و از لنت‌های ترمز اختصاصی تولیدی همان شرکت برای اتومبیل خود بهره ببرند.

لنت ترمز الیگ

الیگ یک برند ژاپنی است که فعالیت خود را در سال 1998 میلادی آغاز کرد. وجه تمایز فعالیت الیگ، تولید لنت ترمز از مواد زیست تخریب پذیر است. گردهای ناشی از لنت‌های ترمز یکی از مضرترین آلایندگی‌ها در محیط زیست هستند و به همین دلیل استفاده از مواد زیست تخریب پذیر، نقش پررنگی در بهبود دید مشتریان نسبت به برند الیگ داشته است.

با برندهای برتر لنت ترمز ایرانی و خارجی آشنا شوید

استفاده از مواد دوست‌دار محیط زیست سبب نشده است که لنت ترمز الیگ فاقد کیفیت لازم باشد. محصولات این برند از سطح کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و حتی برای استفاده در خودروهای اسپرت نیز مناسب به نظر می‌رسند. به همین دلیل است که لنت ترمز الیگ انتخاب نخست بسیاری از مالکان در ایران و جهان است. محصولات الیگ توسط برند آفاق خودرو موتور به صورت انحصاری در ایران توزیع می‌شوند.

یکی از مزایا لنت ترمز الیگ برای مصرف‌کنندگان ایرانی، تنوع بالای تولیدات این برند است. لنت ترمز الیگ به طور همزمان برای خودروهای ایرانی و خودروهای وارداتی در بازار موجود است. از این رو تمامی مالکان خودروها در ایران قادر هستند از لنت ترمز الیگ استفاده کنند.

تجربه منحصر به فرد خرید لنت ترمز از فروشگاه رابستون

لنت ترمز یکی از هزاران قطعه مصرفی خودرو است که در بازه‌های زمانی مختلف، بایستی نسبت به تعویض آن اقدام نمود. در مقدمه مطلب اشاره کردیم که عمر لنت ترمز از 70 هزار کیلومتر تجاوز نمی‌کند. البته موارد دیگری نیز ممکن است عمر لنت‌ها را کاهش دهد. برای مثال وارد کردن شوک دمایی به لنت‌های ترمز یا استفاده از آن‌ها برای مدت طولانی در هوای گرم، موجب کاهش عمر مفید لنت‌ها می‌شود. در نتیجه زمان تعویض آن‌ها زودتر از موعد مقرر فرا خواهد رسید.

با برندهای برتر لنت ترمز ایرانی و خارجی آشنا شوید

یک راه کارآمد و مفید برای خرید لنت ترمز، مراجعه به فروشگاه رابستون است. این فروشگاه تنوع بی‌نظیری از انواع لنت ترمز را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. شما می‌توانید از دسته‌بندی‌های مختلف سایت برای رسیدن به گزینه مطلوب خود بهره ببرید. برای مثال می‌توانید انواع لنت ترمز را بر اساس کشور مبدا برند آن جداسازی کنید یا لنت‌ها را با توجه به فناوری ساخت آن که سرامیکی یا ارگانیک است، تقسیم بندی نمایید. همچنین اگر مایل به خرید انواع لاستیک، رینگ خودرو یا سایر قطعات یدکی برای اتومبیل خود هستید، فروشگاه رابستون محل مناسبی برای مراجعه و جستجو شما خواهد بود.

کد خبر 142182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha