مسئولان برای قیمت گذاری تولید خودروسازان، خودشان را مسخره کرده اند

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور گفت: مسئولان دولتی، خودشان را برای قیمت گذاری یک میلیون خودرو تولیدی در شرکت های خودروسازی مسخره کرده اند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، محمدرضا نجفی منش، با بیان این مطلب اظهار داشت: سال گذشته هفت میلیون معامله خودرو با قیمت آزاد از سوی مردم انجام شده است.

وی ادامه داد: تعداد معامله خودرو در سال گذشته نشان می دهد که مردم راه خودشان را می روند و کاری به قیمت گذاری مسئولان دولتی در صنعت خودرو ندارند.

محمدرضا نجفی منش

نجفی منش با تاکید بر اینکه متاسفانه مسئولان دولتی، کشور را برای قیمت گذاری یک میلیون خودرو تولیدی خودروسازان در این چند ماهه معطل کردند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر افزون بر 28 میلیون خودرو در حال حرکت، در کشور تردد دارد که این رقم قابل تامل است.

وی با اشاره به اینکه صورت مسئله غلط راه حل درست ندارد، دخالت دولت در قیمت گذاری خودرو را غلط دانست و اضافه کرد: دولت باید از موضوع قیمت گذاری خودرو فاصله بگیرد و این موضوع را به وزیر فعلی صمت و تمام وزرای قبلی وزارت صنعت نیز گفته ام چرا که مجلس وزرای صنعت کشور را فقط و فقط به خاطر خودرو به مجلس می کشاند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور با تاکید بر اینکه خودرو برای دولت درآمد هم ندارد و نمی تواند از آن به دلیل زیان ده بودن کارخانجات مالیات بگیرد، بیان کرد: موضوع خودرو یک باتلاقی است که همه مسئولان دولتی را در خودش فرو می برد.

نجفی منش با توجه به اینکه صنعت خودرو را بخش خصوصی درست کرد، خواستار خروج دولت از تصدی گری در این صنعت شد و گفت: دولت در صنعت خودرو باید رگولاتوری و حمایت کند و به جای اینکه امروز مطالبه گر در این بخش باشد تبدیل به پاسخگو شده است.

کد خبر 142336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha