۲۵۰ هزار خودرو به متقاضیان سامانه یکپارچه در 2 ماه آینده تحویل می شود / 3 پیشنهاد وزارت صمت به دولت برای واردات خودرو کارکرده

سخنگوی وزارت صمت از تحویل ۲۵۰ هزار خودرو به متقاضیان سامانه یکپارچه در اردیبهشت‌ و خردادماه امسال خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، امید قالیباف، با اعلام این خبر گفت: اردیبهشت‌ و خردادماه، ۲۵۰ هزار خودرو تحویل متقاضیان می‌شود. مرحله دوم ثبت‌نام از ۱۶ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود. اختلاف قیمت خرید خودرو در طرح یکپارچه با بازار زیاد است، مثلا در مورد شاهین ۳۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر؛ انتخاب با شماست که از بازار آزاد بخرید یا در طرح یکپارچه شرکت کنید.

3 پیشنهاد وزارت صمت به دولت برای واردات خودرو کارکرده

وی همچنین اعلام کرد که وزارت صمت سه پیشنهاد برای واردات خودرو کارکرده به دولت ارائه کرد که براساس آن عمر خودروهای کارکرده در محدوده پنج سال می‌تواند باشد.

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه روز سه‌شنبه (29 فرودین‌ماه) وزارت صمت لایحه دو فوریتی برای الحاق به قانون ساماندهی صنعت خودرو به دولت ارائه کرد، افزود: در پیشنهاد وزارت صمت برای واردات خودرو کارکرده آمده است که اشخاص حقیقی بدون داشتن کارت بازرگانی می‌توانند نسبت به واردات خودرو اقدام کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: البته خودرویی که وارد می‌شود اولا از نظر عوارض گمرکی تابع مقرراتی است که گمرک وضع می‌کند و دوما از نظر استانداردها نیز باید حتما استانداردهای سازمان ملی استاندارد و محیط زیست را پاس کند.

قالیباف همچنین اعلام کرد که عمر خودروهای کارکرده در محدود پنج سال می‌تواند باشد.

کد خبر 142349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha