فونیکس آریزو ۸؛ لوکس‌ترین سدان مدیران خودرو به‌زودی در ایران عرضه می‌شود

مدیران خودرو قصد دارد تا با هدف گسترده‌تر کردن سبد محصولات خود جدیدترین سدان چری یعنی آریزو ۸ را توسط زیربرند لوکس فونکیس به بازار ایران بیاورد. آریزو ۶ پرو تا امروز لوکس‌ترین سدان مدیران خودرو بوده و حالا با عرضه آریزو ۸ این جایگاه تغییر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، آریزو ۸ جدیدترین خودروی سدان کمپانی بزرگ چری چین بوده که یک سدان سایز بزرگ محسوب می‌شود. آریزو ۸ را می‌توان لوکس‌ترین سدان چری تا امروز دانست که اخیرا توسط این شرکت معرفی شده است. این خودرو در تمام ابعاد از خودروی سدان قبلی یعنی آریزو ۶ و آریزو ۶ پرو سطح بالاتری دارد، چه از نظر اندازه یا از نظر طراحی و امکانات رفاهی. 

آریزو ۸ مدیران خودرو قرار است تا با زیر برند لوکس این شرکت یعنی فونیکس تحت عنوان فونیکس آریزو ۸ به بازار عرضه شود. با اینکه خودروهای کراس‌اوور در بازارهای جهانی طرفداران بسیاری پیدا کرده است اما هنوز هم خودروهای سدان دوست‌داران مختص خود را داشته و همچنان سهم قابل توجهی از خودروهای بازار را سدان‌ها تشکیل می‌دهند. در ایران نیز مدیران خودرو به خوبی این موضوع را درک کرده و پس از موفقیت دو نماینده خود در این سگمنت اقدام به وارد کردن یک محصول لوکس دیگر کرده است. 

arrizo 8

از نظر طراحی ظاهری آریزو ۸ یک خودروی کاملا مدرن و به‌روز است که بر اساس ترندهای روز دنیا طراحی آن صورت گرفته است. در قسمت جلو چراغ‌های اصلی طراحی خشمگین و کشیده‌ای داشته که ظاهر خودرو را جسور و جذاب کرده‌اند. جلوپنجره خودرو به سبک خودروهای لکسوس با خطوط تند و تیز طراحی شده و ظاهری عریض و بزرگ دارد. بالای جلوپنجره هم یک خط سراسری کرومی که تا داخل چراغ‌ها کشیده شده، قرار دارد. در دو طرف سپر نیز چراغ‌های مه‌شکن تعبیه شده‌اند. 

arrizo 8

در قسمت عقب آریزو ۸ شاهد یک طراحی تکامل یافته نسبت به آریزو ۶ پرو هستیم که به‌روز و جذاب شده است. فرم چراغ‌های عقب به رسم بسیاری از خودروهای روز بهم پیوسته بوده و زمینه داخلی آن نیز به رنگ مشکی درآمده است. کشیدگی چراغ‌ها به حدی است که انتهای آنها تا نمای جانبی نیز ادامه پیدا کرده است. محل نصب پلاک بر روی درب صندوق آمده و سپر میزبان دو چراغ شب‌نمای باریک و عمودی است. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این خودرو مربوط به دیفیوزر آن بوده که در دل خود دو خروجی دوگانه واقعی و دایره‌ای شکل اگزوز را جای داده است. در بخش میانی نیز یک چراغ نسبتا بزرگ مه‌شکن تعبیه شده است. 

arrizo 8

با ورود به کابین آریزو ۸ همچنان حس به‌روز بودن را خواهید گرفت. صفحه نمایش مالتی مدیا با صفحه کیلومترشمار خودرو به صورت یکپارچه شده و هر دو صفحه نمایش نیز اندازه عریض و بزرگی دارند. در بخش میانی داشبورد هم دو دریچه هوای تهویه مطبوع قرار گرفته و زیر آنها نیز پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع جا خوش کرده است. 

بر روی کنسول میانی هم دو فضای شارژ بیسیم تلفن همراه و دو جالیوانی قرار گرفته است. دسته دنده نیز به صورت الکترونیکی تعبیه شده و به همین خاطر زیر کنسول میانی نیز یک فضای بزرگ جهت قرار دادن اشیا مختلف قرار دارد. غربیلک فرمان مانند دیگر خودروهای روز و مدرن چری ظاهری ۳ شاخه و جذاب داشته که کلیدهای به کار رفته بر روی آن نیز به صورت لمسی هستند. فرم خود فرمان هم به صورت D کات طراحی شده است. 

arrizo 8

یکی از نکات مثبت کابین و داشبورد آریزو ۸ تریم داخلی آن بوده که به صورت چند رنگ و با چند متریال مختلف تولید شده که حس لوکس بودن را دو چندان می‌کند. همچنین متریال به کار رفته در این قسمت نیز از کیفیت بالایی برخوردار بوده و حس اطمینان را به مخاطب القاء می‌کند. فضای کابین نیز کاملا جادار و بزرگ بوده که یک نکته مثبت برای خانواده‌های ایرانی محسوب می‌شود. صندوق عقب نیز از فضای نسبتا بزرگی بهره‌مند است. 

arrizo 8

آریزو ۸ در بخش فنی مشخصاتی مشابه با فونیکس تیگو ۸ پرومکس دارد. قلب تپنده آریزو ۸ یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوشارژ مجهز به سیستم GDi بوده که توانایی تولید ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این قدرت از طریق یک جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه‌تر به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل می‌شود. این مشخصات فنی نشان دهنده آن است که آریزو ۸ پس از عرضه تبدیل به یکی از قدرتمندترین سدان‌های صفر کیلومتر بازار خواهد شد.

فونیکس آریزو ۸؛ لوکس‌ترین سدان مدیران خودرو به‌زودی در ایران عرضه می‌شود

از جمله امکانات رفاهی و ایمنی آریزو ۸ نیز می‌توان به امکاناتی نظیر دسته دنده الکترونیکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف پانورامیک، تنظیم حالت رانندگی، رانندگی خودکار بین خطوط، کروز کنترل تطبیق پذیر، سیستم فرمان صوتی، شارژر وایرلس گوشی همراه، دریچه تهویه عقب، چراغ‌های تمام ال ای دی، تهویه اتوماتیک و سنسور نور و باران اشاره کرد.

arrizo 8

کد خبر 142383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha