چری اومودا 5 یا فونیکس FX در انگلیس

بنابر آخرین اخبار و شایعات در فضای رسانه‌ای صنعت خودرو، چری اومودا5 که در ایران نیز با نام فونیکس FX شناخته می شود، اولین محصول شرکت چری است که وارد بازار بریتانیا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چری اومودا5 در بازار خودرو ایران خودرویی جدید و البته شناخته شده است که با تغییر نام به فونیکس FX از سوی مدیران خودرو راهی بازار می شود.

بیشتر بخوانید:

فونیکس FX پریمیوم با اکسلنت چه تفاوت‌هایی دارد؟/ قیمت فونیکس FX پریمیوم مشخص شد

فونیکس FX یکی از سریع‌ترین خودروهای کراس اوور تولید داخل است که شتابی خیره کننده دارد و در تمام مراحل فروش با استقبال از سوی خریداران مواجه شد.

ویدئوی شتاب صفر تا صد فونیکس را در ادامه ببینید

اینجا قصد نداریم تا به فونیکس FX بپردازیم بلکه می‌خواهیم آخرین خبر از چری اومودا در بازارهای جهانی را مرور کنیم.

فونیکس اف ایکس

منابعی که به بررسی و پوشش اخبار خودروهای اروپا مشغول هستند از ورود چری اومودا 5 به بازار بریتانیا در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهند که می‌تواند تبعاتی برای ما ایرانیان نیز داشته باشد.

در سال‌های گذشته که صنعت خودرو به صورت مشخص هدف تحریم قرار گرفت و فعالیت خودروسازان چینی در ایران با کاهش مقطعی مواجه شد بسیاری انتظار داشتند تا خودروسازان چینی هم مثل خودروسازان اروپایی بازار ایران را ترک کنند اما این خودروسازان پس از وقفه‌ای کوتاه فعالیت خود را با حجم بیشتری از سر گرفتند.

فنیکس اف ایکس

کارشناسان دلیل ازسرگیری فعالیت خودروسازان چینی پس از وقفه‌ای کوتاه را عدم ارتباط این خودروسازان با اروپا و آمریکا می‌دانستند به خصوص وقتی بی‌وای‌دی که ارتباط نزدیکی با اروپا و آمریکا داشت بلافاصله فعالیت خود در ایران را متوقف کرد.

فونیکس اف ایکس

با گذشت چند سال از آن روزها و پیشرفت خیره کننده خودروسازان چینی، شرایط در حال تغییر است. خودروسازانی نظیر چری در حال برنامه‌ریزی برای ورود به بازار اروپا هستند و ما نیز راهی جز انتظار کشیدن برای دیدن واکنش این خودروسازان به اتفاقات آینده از جمله نقویت ارتباط مالی با بازار عظیم اروپا و آمریکا نداریم.

فونیکس اف ایکس

براساس اخبار منتشر شده، چری قرار است با اومودا 5 راهی بازار خودرو بریتانیا شود.

چری در سال‌های گذشته یک مرکز تحقیق و توسعه در آلمان تاسیس کرد که در ماه‌های اخیر فعالیت آن دوچندان شده است و ورود احتمالی به بریتانیا را می‌توان از نتایج فعالیت‌های این دفتر در اروپا دانست.

فونیکس اف ایکس

چری که تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان خودروی چین شده است، اومودا 5 را با پیشرانه 1.6 لیتری TGDI با قدرت 194 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متری با طیف گسترده‌ای از امکانات رفاهی، ایمنی و کمک رانندگی راهی بازار خودرو کرده است.

تصاویری از تست درایو فونیکس اف ایکس را در پیست اتومبیلرانی آزادی ببینید (ورق بزنید)

کد خبر 141953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha