تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید در ایران عرضه می‌شود

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید عضو جدید خانواده تیگو ۸ کمپانی چری بوده که قرار است به‌ زودی توسط مدیران خودرو و برند لوکسش یعنی فونیکس به ایران عرضه شود. تا قبل از تیگو ۸ پرو PHEV، تیگو ۸ پرو و تیگو ۸ پرومکس توسط برند فونیکس پا به جاده‌های ایران گذاشته و توانستند طرفداران بسیاری را پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، تیگو ۸ پرو یکی از محصولات رده بالای کمپانی چری چین بوده که تا قبل از معرفی تیگو ۹، نسخه پرومکس آن پرچمدار محصولات چری بود. چری یک از مطرح ترین خودروسازان کشور چین بوده که محصولات آن در ایران سابقه زیادی دارند. چری جزو اولین چینی‌هایی بود که وارد ایران شد و رفته رفته طرفداران بسیاری پیدا کرد.

چری محصولاتش را در ایران با همکاری شرکت مدیران خودرو به بازار عرضه کرده و تاکنون پای خودروهای زیادی از جمله تیگو ۷، تیگو ۵، آریزو ۵ و … را با نام خود چری و محصولات دیگری مانند X۲۲, X۳۳, ۳۱۵ و … را با نام ام وی ام (MVM) به جاده‌های ایران باز کرده است. پس از موفقیت زیاد محصولات چری در ایران مدیران خودرو تصمیم گرفت برخی از محصولات رده بالا و لوکس چری را تحت عنوان یک شرکت جدید با نام فونیکس به فروش رساند.

tiggo 8 pro phev

فونیکس تا کنون محصولاتی نظیر تیگو ۷ پرو، تیگو ۸ پرو، FX و آریزو ۶ پرو را در ایران معرفی و عرضه کرده که همگی با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم روبرو شدند. پس از تیگو ۷ پرو، تیگو ۸ پرو و تیگو ۸ پرومکس اکنون تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید عضو جدید خانواده کراس اوورهای فونیکس است. نکته اینجاست که این خودروی پلاگین هیبرید پس از میتسوبیشی اوتلندر PHEV دومین خودروی پلاگین هیبرید صفر کیلومتر وارداتی به ایران خواهد بود. 

tiggo 8 pro phev

ظاهر تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید

تیگو ۸ پرو PHEV از نظر ظاهری کاملا شبیه به دیگر نسخه‌های تیگو ۸ پرو بوده و تنها به غیر از یک قسمت الباقی تا حدود بسیار زیادی شبیه به تیگو ۸ پرو و تیگو ۸ پرومکس است. در نمای جلو همان ظاهر همیشگی را شاهد هستیم که در آن چراغ‌های اصلی ظاهری خشن، باریک و کشیده‌ داشته که متصل به جلوپنجره نیز طراحی شده‌اند. جلوپنجره خودرو هم بسیار بزرگ و پهن طراحی شده و داخل آن از فرم تزئین کهکشانی استفاده شده است. 

tiggo 8 pro phev

در نمای جانبی نیز تفاوت محسوسی رخ نداده و همان ظاهر ساده و شکیل قبلی را شاهد هستیم. گلگیرها نسبتا بیرون زده از بدنه طراحی شده تا در کنار خطوط برجسته کناری، خودرو را عضلانی تر جلوه دهند. تنها تغییر این بخش نیز مربوط به رینگ‌های خودرو بوده و همچنین بر روی رکاب خودرو نیز یک خط کرومی تعبیه شده است. 

tiggo 8 pro phev

نمای عقب تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید اما برخلاف دیگر بخش‌های خودرو ظاهری متفاوت اما به‌روز پیدا کرده است. چراغ‌های اصلی این‌بار در این خودرو به صورت بهم پیوسته طراحی شده و گرافیک جذابی نیز دارند. روی درب صندوق محل نصب پلاک قرار داده شده که با یک خط برجسته و شکسته از دیگر بخش‌ها جدا شده است. بر روی سپر نیز چراغ‌های باریک مه‌شکن، دو خروجی غیر واقعی اگزوز و یک دیفیوزر کرومی بزرگ تعبیه شده است. لازم به ذکر است که نسخه قبلی این خودرو در این نما مانند تیگو ۸ پرومکس بوده و باید دید کدام نسخه وارد ایران خواهد شد. 

tiggo 8 pro phev

کابین تیگو ۸ پرو PHEV

فونیکس تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید اما درون کابین خود حالا یک طراحی داشبورد تا حدودی جدید را شاهد است که قطعا نسبت به قبل بهتر شده است. همچنان مانند دیگر اعضای خانواده، صفحه کیلومتر شمار تمام دیجیتال این خودرو با صفحه نمایش سیستم مالتی مدیای خودرو به صورت یکپارچه بوده و کاملا حسی مدرن را القا می‌کند. پس از آن نیز داخل یک قاب سرتاسری مشکی رنگ دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع و سپس کلیدهای کنترلی به داخل یک بخش کرومی منتقل شده‌اند. در نسخه قدیمی اما همچنان پنل تنظیمات تهویه مطبوع خودرو مانند خانواده تیگو ۸ پرو لمسی است. 

tiggo 8 pro phev

در نسخه جدید کنسول میانی داشبورد نیز مجددا باز طراحی شده و اجزائی مانند لیور دنده کاملا از نو طراحی شده‌اند. غربیلک فرمان به صورت ۳ شاخه با استفاده از طراحی‌ روز چری بوده و کلیدهای کنترلی‌اش به صورت لمسی هستند. همچنین فرم کلی فرمان نیز به صورت D کات بوده و حس اسپرت بودن را بیش از پیش به راننده القا می‌کند. طرح رودری‌ها نیز نسبت به قبل تغییر پیدا کرده است. 

tiggo 8 pro phev

کیفیت متریال به کار رفته درون داشبورد و کابین تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید کیفیت بالایی داشته و نمره قابل قبولی را می‌توان به آن داد. همچنین از نظر فضای کابین تیگو ۸ پرو PHEV خودرویی جادار و بزرگ بوده که سبب می‌شود تا خانواده‌ها بیشتر به سراغ آن بروند. از طرفی فضای صندوق عقب هم اگر ردیف سوم فعال نباشد فضایی بسیار جادار و مناسب خواهد بود. 

مشخصات فنی تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید 

در بخش فنی می‌توان بیشترین تفاوت را بین این خودرو با دیگر برادرانش در نظر گرفت. همانطور که از پسوند تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید مشخص است این خودرو به صورت برقی - بنزینی فعالیت می‌کند. خودروهای پلاگین هیبرید نسبت به خودروهای هیبرید این تفاوت را دارند که به صورت مجزا شارژ شده و موتور برقی و بنزینی در کنار هم فعالیت می‌کنند. 

tiggo 8 pro phev

قلب تپنده تیگو ۸ PHEV، یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ بوده که در کنار دو موتور برقی که هر کدام بر روی یک محور خودرو قرار گرفته‌اند قدرت ترکیبی ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور حدود ۵۱۰ نیوتن متری را تولید می‌کند. این قدرت از طریق یک جعبه دنده DHT که مختص خودروهای هیبرید است به محورها منتقل می‌شود. 

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید از یک پک باتری ۱۹.۲۷ کیلوواتی بهره‌مند شده که نزدیک به ۳ ساعت طول می‌کشد تا شارژ شود. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در حالت بنزینی حدود ۶.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده اما در صورت استفاده به صورت ترکیبی برقی - بنزینی مصرف آن به حدود ۱.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. 

tiggo 8 pro phev

امکانات رفاهی و ایمنی تیگو ۸ پرو PHEV

تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید در بخش امکانات رفاهی و ایمنی همچنان جزو خودروهای فول آپشن چری محسوب شده و امکانات آن در حد تیگو ۸ پرومکس خواهد بود. از جمله امکانات این خودروی کراس اور پلاگین هیبرید می‌توان به چراغ های تمام ال ای دی با فناوری AFS، ورود بدون کلید، درِ صندوق برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور عقب، سقف پانورامیک، سیستم فرمان صوتی، شارژر وایرلس، تنظیم برقی صندلی شاگرد از عقب، تهویه دو کاناله اتوماتیک، دریچه تهویه ردیف عقب، شش کیسه هوای ده نقطه ای، سیستم کنترل کشش و پایداری، کروز کنترل تطبیق پذیر، رانندگی نیمه خودران، رادار خطی و نقطه کور، نوربالای خودکار، سردکن و گرم‌کن صندلی های جلو، گرمکن صندلی های عقب به همراه تنظیم برقی، گرمکن فرمان، سیستم صوتی سونی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سنسور نور و باران، کنترل حرکت در سربالایی، تابلوخوان و تنظیم حالت رانندگی اشاره کرد.

کد خبر 142414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha