نگاهی به مشخصات فنی و امکانات آریزو ۵ برقی

آریزو ۵ برقی یکی از نسخه‌های خودروی محبوب آریزو ۵ است که مدیران خودرو قصد دارد این خودروی برقی را به عنوان اولین خودروی برقی پلاک ملی به ایران بیاورد. در گام اول مدیران خودرو آریزو ۵ برقی را برای ناوگان تاکسیرانی کشور در نظر گرفته و باید دید در صورت وجود زیرساخت‌های مختلف امکان عرضه عمومی این خودرو نیز وجود خواهد داشت یا خیر.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، آریزو ۵ محصول یکی از شرکت های بزرگ خودروساز چینی یعنی چری است که برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. آریزو ۵ ابتدا به صورت یک طرح مفهومی در سال 2014 در نمایشگاه خودروی پکن به نمایش درآمد که در آن زمان از نظر طراحی اختلاف زیادی با خودروهای تولیدی چری داشت، به همین علت استقبال زیادی از آن شد.

پس از عرضه موفقیت آمیز آریزو ۵ شریک تجاری چری در ایران یعنی مدیران خودرو تصمیم گرفت این خودرو را به لیست محصولات خود اضافه کند. 

آریزو ۵

ام وی ام آریزو ۵ چری توسط مدیران خودرو در اواسط سال ۱۳۹۵ وارد بازار شد و در ایران نیز به واسطه شرایط فروش مناسب، امکانات خوب و ظاهر قابل قبول بسیار مورد استقبال قرار گرفت. این خودرو تاکنون با تیپ‌های مختلفی در ایران عرضه شده که از جمله آن‌ها می‌توان به چری آریزو 5 توربو TE، آریزو 5 توربو جدید IE و چری آریزو 5 اتوماتیک اشاره کرد. همچنین مدیران خودرو مدل جدید چری آریزو 5 برقی را نیز در نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران 1401 به نمایش گذاشت و اعلام کرد در صورت تامین زیرساخت‌ها، آمادگی تولید این خودرو را دارد. 

آریزو ۵ برقی

پس از گذشت چند سال از حضور موفق آریزو ۵ در ایران مدیران خودرو تصمیم گرفت تا نسخه برقی آن را نیز به ایران بیاورد. به همین خاطر در نمایشگاه خودرو تهران سال ۱۳۹۶ آریزو ۵ برقی توسط این شرکت معرفی شد اما در آن زمان به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم و البته بازگشت تحریم‌ها مدیران خودرو نتوانست نماینده برقی خود را وارد بازار کند. اکنون با گذشت حدود ۵ سال شاهد آن هستیم که نسته‌های برقی آریزو ۵ موفق به دریافت پلاک ملی شده و طبق خبرها قرار است تا ابتدا به ناوگان تاکسیرانی کشور بپیوندد. 

آریزو ۵ برقی

آریزو ۵ EV یا همان نسخه برقی آریزو ۵ از نظر ظاهری تفاوت‌های جزئی با دیگر نسخه‌های آریزو ۵ دارد. در نمای جلو تنها تفاوت این خودروی برقی نسبت به نسخه‌های بنزینی، طراحی ظاهری جلوپنجره است. جلوپنجره آریزو ۵ برقی ابعاد و طراحی مشابهی با نسخه‌های قبلی داشته اما درون آن کاملا پر شده و خبری از خط و خطوط کرومی و اشکال مختلف نیست. 

آریزو ۵ برقی

دیگر اجزای نمای جلو کاملا مانند دیگر نسخه‌های آریزو ۵ بوده و طراحی قابل قبولی دارند. در نمای کناری نیز برخلاف بسیاری از خودروهای برقی که از رینگ‌های مخصوص استفاده می‌کنند بر روی آریزو ۵ برقی همان رینگ‌های قبلی به کار رفته و همچنان قسمت‌های مختلف این نما شبیه به تیپ‌های دیگر آریزو ۵ است. همچنین در بخش عقب خودرو نیز تفاوتی با نسخه‌های بنزینی آریزو ۵ دیده نشده و نسخه برقی به ظاهر دیگر نسخه‌ها شبیه است. 

آریزو ۵ برقی

در قسمت کابین آریزو ۵ برقی نیز شاهد آن هستیم که از تریم داخلی آریزو ۵ توربو جدید استفاده شده است. تنها تفاوت در این قسمت نبود لیور دنده مکانیکی و جایگزین شدن یک کلید چرخان است که نشان دهنده روح برقی آریزو 5 EV است.

آریزو ۵ برقی

مشخصات فنی آریزو ۵ برقی اما بزرگترین قسمت متفاوت این خودرو با دیگر تیپ‌های آریزو ۵ است. قلب تپنده آریزو ۵ برقی یک پیشرانه تمام الکتریکی است که توانایی تولید ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۲۷۶ نیوتن متر گشتاور را داراست. جعبه دنده آن نیز مانند بسیاری از خودروهای برقی تک سرعته بوده که نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل کرده و قابلیت بازیافت انرژی را نیز دارد.

ظرفیت باتری آریزو ۵ برقی ۵۳.۶ کیلووات ساعت بوده و این خودرو توانایی این را دارد که بازه ۳۰ تا ۸۰ درصدی شارژ باتری را تنها در ۳۰ دقیقه طی کند. در شرایط ایده آل آریزو ۵ برقی با باتری ۱۰۰ درصد، توانایی پیمایش ۵۰۰ کیلومتر را داشته اما در حالت استاندارد این عدد به ۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. 

آریزو ۵ برقی


از نظر امکانات رفاهی و ایمنی ام وی ام آریزو ۵ برقی در سطح آریزو ۵ توربو جدید است. این خودرو به امکاناتی نظیر ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، تهویه الکتریکی دستی، فرمان کمکی برقی، سنسور نور، تریم داخلی چرم مصنوعی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سانروف برقی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای، تنظیم حالت رانندگی، چراغ روشنایی روز، سنسور باد تایرها، رینگ آلومینیومی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، قابلیت روشن شدن خودرو با ریموت، چراغ‌های LED، صندلی برقی راننده و گرمکن‌های جلو تجهیز شده است. 

آریزو ۵ برقی

کد خبر 142687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha