۱۰ خودروی چینی برتر در نمایشگاه خودرو شانگهای / چری و جک در میان برترین خودروسازان چینی

نمایشگاه خودرو شانگهای در ماه آوریل سال ۲۰۲۳ بالاخره پس از ۳ سال وقفه بازگشایی شد و شرکت‌های بزرگ خودروسازی جدیدترین محصولات و زیربرندهای خود را به نمایش گذاشتند. در این نمایشگاه شرکت‌های خودروساز بزرگ چینی مانند چری توانستند غوغای زیادی برپا کرده و نگاه‌ها را به سمت خود جلب کنند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، عبور از دوران کرونا فرصت بسیار خوبی بود تا خودروسازان چینی که به پیشرفت بسیار زیادی دست پیدا کرده‌اند، محصولات خود را در نمایشگاه خودرو شانگهای به نمایش عمومی بگذارند. پس از ۳ سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا نمایشگاه خودروی شانگهای که یکی از اصلی‌ترین نمایشگاه‌های دنیاست در سال ۲۰۲۳ برپا شد و تعداد زیادی از بزرگترین شرکت‌های جهان از جمله شرکت‌های بزرگ خودروساز چینی محصولات خود را در این نمایشگاه به نمایش درآوردند. 

sh

حال با توجه به اینکه بیشتر خودروسازان بزرگ دنیا در این نمایشگاه شرکت کرده بودند انتخاب ۱۰ خودروی برتر کاری بسیار سخت و تقریبا غیرممکن است اما به هر حال باید بهترین خودروها را در این لیست جای داد. نکته قابل توجه اینجاست که در این لیست خودروهای چینی بزرگی وجود دارند که بیشتر نیز از برند مطرح چری هستند. این نشان می‌هد که چری پیشرفت بسیار زیادی در عرصه خودروسازی داشته و توانسته است تا محصولات خود را تا این سطح برساند. 

Zeekr X

زیکر یک برند جدید بوده که به تازگی محصولات خود را روانه بازار کرده است. محصول جدید این کمپانی واقعا لیاقت این را دارد که در لیست ۱۰ خودروی چینی برتر نمایشگاه خودروی شانگهای باشد. طراحی‌های زیکر واقعا خیره کننده و زیباست!

sh

Neta GT

کمپانی نتا را می‌توان یکی از پرافتخارترین شرکت‌های چینی دانست. این شرکت به عنوان مثال دومین خودروی هاچ بک چینی را پس از خودروی برلیانس BC3 به تولید رساند و توانست در مدت کمی پیشرفت بالایی را تجربه کند. 

sh

Xpeng G6

نمایشگاه شانگهای یک فرصت عالی برای خودروهای زیبای Xpeng بود و فرزند جدید XPeng با نام G6 به همان اندازه‌ای که انتظار داشتیم آینده نگرانه به نظر می‌رسید. طراحی بدنه فوق آیرودینامیکی بیضی شکل، فضای داخلی مدرن و مشخصات فنی قابل قبول سبب شده تا G6 تبدیل به یک خودروی عالی و پرطرفدار شود. 

sh

Polestar 4

کمپانی پولستار نتیجه همکاری مشترک جیلی چین و ولوو سوئد است. خودروی پولستار ۴ جدای از عدم وجود شیشه عقب خودرویی بسیار جذاب است. نه تنها طراحی زیبای ظاهری این خودرو بلکه فضای داخلی نیز فوق العاده‌ بود و حتی در ردیف عقب آن نیز بسیار راحت است. اگر پولستار عرضه این خودرو را مانند Polestar 2 انجام دهد قطعا Polestar 4 نیز موفق خواهد بود. 

sh

JAC Yiwei 3

جک یکی از بزرگترین خودروسازان چینی است که فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه تولید خودروهای مختلف دارد. این خودروساز اخیرا یک خودروی جمع و جور برقی شهری بسیار جذاب را با نان Yiwei 3 را معرفی کرده که ظاهر بسیار زیبا و مشخصات فنی قابل قبولی دارد. ضمن اینکه قیمت این خودرو نیز قرار است بسیار اقتصادی و قابل خرید باشد. 

sh

Exeed Sterra ES

اکسید یکی از زیر برندهای لوکس و مدرن شرکت بزرگ چری این است که طی سال‌های اخیر معرفی شده است. اکسید تلاش می‌کند تا خودروهای برقی مدرن و جذاب را با بهترین عملکرد فنی و بالاترین سطح از امکانات رفاهی و ایمنی تولید کند. Sterra ES نیز یکی از همین خودروهاست که از نظر طاهری خودرویی چشم نواز و زیبا بوده و از نظر فنی نیز یک سدان برقی قدرتمند از سوی چری است. 

sh

Smart #3

اسمارت نیز در بین لیست ۱۰ خودروی برتر نمایشگاه خودروی شانگهای یک نماینده قابل اعتماد دارد. Smart #3 نام این خودروی نسبتا کوچک و جمع و جور شهری است که ظاهر زیبایی دارد. نسخه برابوس شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را تنها در 3.6 ثانیه طی می‌کند. اسمارت 3# از نظر طراحی شبیه به اسمارت 1# بوده که سر طراح آن یک جوان ایرانی موفق با نام محمد حسین امینی یکتا است. 

sh

Hongqi L5

هونگچی را می‌توان لوکس‌ترین خودروساز چینی نامید که محصولاتی بسیار مجلل و لوکس را در سگمنت‌های مختلف طراحی و تولید کرده است. نسخه L5 هونگچی یک خودروی سدان بزرگ است که ظاهری کلاسیک داشته و برخلاف طیف وسیع خودروهای چینی نمایشگاه یک پیشرانه V8 را زیر کاپوت خود می‌بیند. مهمترین بخش این خودرو طراحی جالب آن بوده که بسیار کلاسیک اما در عین حال لوکس و مجلل ساخته شده است. 

sh

Yangwang U9

یانگ وانگ نیز یکی دیگر از کمپانی‌های جدید اما مدرن چینی است که خودروهای اسپرت برقی را می‌سازد. خودروی U9 یکی از همین خودروهاست که طراحی بسیار زیبایی دارد. در کنار طراحی زیبا این خودرو یک پرفورمنس فوق العاده را با خود به همراه دارد. شتاب صفر تا صد U9 حدود ۲ ثانیه بوده که عددی خارق العاده است. نکته اینجاست که برای هر چرخ این خودرو یک موتور برقی جداگانه در نظر گرفته شده است. 

sh

HiPhi Y

دیگر خودروساز جدید چینی کمپانی HiPhi بوده که کارش ساخت خودروهای عموما کراس اوور برقی است. این شرکت اخیرا مدل Y را معرفی کرده که یک کراس اوور بزرگ برقی است. این خودرو از نظر ظاهری کاملا یک خودروی زیبا و آینده نگرانه بوده که مخشخصات فنی قابل قبولی نیز دارد. 

sh


در لیست بالا می‌توان کاملا دریافت که خودروهای چینی نسبت به سال‌های گذشته با پیشرفت بسیار خوبی مواجه شده و خود را به رتبه‌های اول در سراسر دنیا رسانده‌اند. یکی از کمپانی‌های بزرگ چینی که توانست طی مدت فعالیت خود به پیشرفت بالایی برسد کمپانی چری بوده که محصولات آن اکنون به بیشتر کشورهای دنیا صادر می‌شود. چری امسال در نمایشگاه خودرو شانگهای زیر برندهای مختلفی معرفی کرد که در لیست بالا حداقل دو تا سه محصول از این شرکت است. در ادامه نیز به معرفی ۳ خودروی مفهومی برتر خواهیم پرداخت. 

iCar GT

برند جدید iCar یکی از زیر برندهای جدید و مدرن چری محسوب می‌شود که اخیرا در نمایشگاه بین المللی خودرو شانگهای معرفی شد. این شرکت قصد دارد تا خودروهای برقی زیبا و اسپرت تولید کرده و به بازارهای جهانی صادر کند. GT یکی از همین خودروهاست که نسخه مفهومی آن در نمایشگاه شانگهای معرفی شد. 

sh

BYD Song L

کمپانی بی وای دی چین یکی از معروف‌ترین خودروسازان دنیا بوده که با اینکه سابقه چندان زیادی در تولید خودرو ندارد اما بسیار خوشنام است. خودروی مفهومی و جدید بی وای دی تحت عنوان Song L یک خودروی کراس اوور زیبا بوده که قرار است با مشخصات فنی فوق العاده‌ای روانه بازار شود. 

sh

Neta GT Speedster

نتا نیز در میان خودروهای کانسپت نماینده‌ای دارد که قرار است به‌زودی نسخه اصلی آن وارد بازار شود. این خودرو که GT Speedster نام دارد یک خودروی کانورتیبل ۴ نفره بوده که طراحی اسپرت و چشم نوازی دارد.

sh

کد خبر 142397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha