کد خبر 142488
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
علائم آلودگی فیلتر بنزین سراتو سایپایی

یکی از مهم ترین دلایل آلودگی فیلتر بنزین سراتو به کیفیت پایین سوخت مربوط می شود.

چطور متوجه می شوید که فیلتر بنزین خودروی شما کثیف شده و باید تعویض بشه؟

اصلا اگه این قطعه رو تعویض نکنید چه اتفاقی می افته؟ بعضی افراد فکر می کنند که فیلتر بنزین در خودرو اهمیت چندانی نداره. شما هم این طور فکر می کنید؟

خوب است بدانید که فیلتر یا صافی بنزین یک قطعه ی مصرفی و جزء لوازم یدکی سراتو سایپا است که آلودگی های موجود در سوخت (بنزین) را می گیرد و آن را تمیز می کند. اگر صاحب یک خودروی سراتو سایپایی باشید، این قطعه را در قسمت باک بنزین و درون پمپ بنزین مشاهده می کنید. البته صافی بنزین در سراتوهای وارداتی 2013-2010 هم در همین بخش قرار دارد. فیلتر بنزین اصل برای خودروی سراتو با برند جنیون پارت کره عرضه می شود. این فیلتر با بسیاری از خودروها سازگاری دارد.

شاید بپرسید اگر فیلتر بنزین کارایی خودش را از دست بدهد چه اتفاقی می افتد؟

لوازم یدکی سراتو

زمانی که فیلتر بنزین سراتو سایپایی شما آلوده باشد و آن را تعویض نکنید، روی عملکرد انژکتور خودرو تاثیر می گذارد. این امر موجب می شود تا عملیات احتراق با مشکل مواجه شود. در نتیجه موتور اتومبیل نمی تواند به خوبی کار کند. برای جلوگیری از بروز این مشکل، همواره فیلتر بنزین خودروی خود را کنترل کنید و در صورت لزوم آن را تعویض نمایید. این قطعه ی کوچک، قیمت زیادی ندارد اما عدم کارکرد صحیح آن می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

دلیل آلودگی فیلتر بنزین سراتو سایپایی چیست؟

یکی از مهم ترین دلایل آلودگی فیلتر بنزین سراتو به کیفیت پایین سوخت مربوط می شود. همه ی ما می دانیم که بنزینی که در کشور مصرف می شود، کیفیت چندان مطلوبی ندارد. آلودگی های موجود در این بنزین با تاثیر بر فیلتر خودرو باعث می شوند تا فیلتر بنزین خودرو در مدت کوتاهی کارایی خود را از دست بدهد و نیاز به تعویض داشته باشد. علت دیگر این مشکل به استفاده ی زیاد از خودرو بازمی گردد. با گذشت زمان و افزایش عمر خودرو، قطعات مختلف آن مانند لوله های انتقال بنزین، باک و ... دچار فرسایش می شوند. آلودگی ناشی از فرسایش این قطعات وارد بنزین می شود. فیلتر بنزین وظیفه دارد تا این آلودگی ها را جذب کرده و بنزین را تمیز کند. ادامه این روند موجب می شود تا عملکرد فیلتر کاهش یابد و نیاز به تعویض داشته باشد.

علائم آلودگی فیلتر بنزین سراتو سایپایی

آیا می دانید آلودگی فیلتر بنزین با چه علائمی ظاهر می شود؟ اصلا چطور متوجه می شوید که صافی بنزین سراتو سایپایی شما عملکرد درستی ندارد؟ یکسری علائم به شما هشدار می دهند که فیلتر بنزین به خوبی کار نمی کند. با مشاهده ی این علائم حتما باید وضعیت صافی بنزین خودرو را بررسی کنید. اگر میزان مصرف سوخت سراتو سایپایی شما افزایش یافته است یا اینکه مدام در حالت ایستاده خاموش می شود، فیلتر بنزین آن را چک کنید. گاهی اوقات ممکن است خودروی شما در حال حرکت ریپ بزند یا اینکه به خوبی استارت نخورد. از دیگر علائم هشدار دهنده آلودگی فیلتر بنزین می توان کاهش قدرت موتور، روشن شدن چراغ چک و خاموش شدن خودرو در حالت ایستاده را نام برد. پس اگر این علائم را مشاهده کردید، حتما سلامت فیلتر بنزین خودروی خود را بررسی کنید.

فیلتر بنزین سراتو سایپایی را چطور تعویض کنیم؟

فیلتر بنزین سراتو

برند فیلتر اصلی بنزین سراتو ، جنیون پارت و ساخت کشور کره است. همان طور که قبلا گفتیم این فیلتر در قسمت باک و داخل پمپ بنزین قرار دارد. برای تعویض آن باید ابتدا صندلی عقب خودرو را باز کنید و پمپ بنزین را خارج کنید. صافی بنزین داخل آن قرار دارد. دقت داشته باشید که صافی بنزین سراتو جنیون پارت اصلی قابلیت شستشو ندارد و هنگامی که کارایی خود را از دست داد، باید حتما تعویض شود.

فیلتر بنزین اصل سراتو سایپایی را از کجا بخریم؟

فیلتر بنزین سراتو سایپا

فیلتر بنزین نقش مهمی در پاکسازی سوخت برای خودرو دارد. استفاده از فیلتر با کیفیت و اصل موجب می شود تا خیال شما برای مدت طولانی تری از عملکرد صحیح خودرو راحت باشد. اگر قطعه ی تقلبی را استفاده کنید، کارایی درستی نخواهد داشت و بعد از مدت کوتاهی ناچار هستید تا یک فیلتر جدید بخرید. شاید بپرسید چطور می توان قطعه اصلی را از تقلبی تشخیص داد؟ باید بدانید که این کار ساده ای نیست. بنابراین بهتر است تا خرید خود را از یک فروشگاه معتبر انجام دهید. برای تهیه انواع لوازم یدکی خودرو می توانید به بازار بزرگ لوازم و قطعات یدکی خودرو در چراغ برق تهران مراجعه کنید. منطقه چراغ برق به محدوده ی میدان امام خمینی(ره) و خیابان های امیر کبیر، لاله زار، ملت و اکباتان گفته می شود. فروشگاه هایی که در این محل قرار دارند انواع قطعات اصل خودرو را به فروش می رسانند. یکی از فروشگاه های معتبر این بازار که در خیابان ملت واقع است فروشگاه تخصصی کیا 110 می باشد. قطعاتی که در این فروشگاه به مشتریان عزیز ارائه می شوند اصل می باشند و گارانتی دارند شما به راحتی می توانید فیلتر بنزین سراتو سایپا خود را از این فروشگاه خریداری کنید. این فروشگاه شرایطی را فراهم کرده است تا مشتریان عزیز بتوانند علاوه بر خرید حضوری از شرایط خرید آنلاین هم بهره ببرند. یعنی شما در هر کجای کشور که باشید می توانید کالای موردنظر خود را سفارش دهید و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید.

آدرس: تهران، بازار بزرگ قطعات یدکی خودرو (چراغ برق)، خیابان ملت

فروشگاه تخصصی کیا 110 در زمینه واردات، عرضه و فروش انواع لوازم یدکی خودروهای گروه کیا فعالیت می کند. برخی از کالاهای این فروشگاه شامل شمع موتور، قفل صندوق عقب سراتو سایپا ، لنت ترمز، ریموت کنترل سراتو، سپر، آینه های بغل و داخل خودرو، بلبرینگ تایم، تسمه دینام، کمپرسور کولر، چراغ جلو و عقب، جعبه فرمان و ... می شوند. برای اطلاع از موجودی و قیمت قطعات موردنیاز خود لطفا با فروشگاه کیا 110 تماس بگیرید.

سخن پایانی

همه ما می دانیم که خرابی قطعات و تصادفات امری اجتناب ناپذیر در رانندگی هستند. بنابراین به دنبال خرید لوازم یدکی اصل هستیم تا از هر گونه هزینه های اضافی بعدی جلوگیری کنیم. فیلتر بنزین یک قطعه ی کوچک مصرفی است که در عملکرد خودرو نقش مهمی ایفا می کند. خرابی این قطعه باعث می شود تا پمپ بنزین (سوخت) هم خراب شود و موتور به خوبی کار نکند. برای اینکه چنین اتفاقی نیفتد بهتر است تا به موقع آن را تعویض کنید.

کد خبر 142488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha