در پیچ تاریخی جایگزینی خودروهای برقی قرار داریم / واردات نباید به تولید ضربه بزند

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معتقدم امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم و فرصتی استثنایی برای‌‎مان ایجاد شده تا با جایگزینی خودروهای برقی که پتانسلی خوبی در مورد آن در کشور وجود دارد، اساسا به سمت نوآوری فن‌آورانه حرکت کنیم تا در دنیا بدرخشیم.

به گزارش پرشین خودرو، عباس علی آبادی، با بیان این مطلب و با تاکید بر اینکه واردات به‌نحوی باید انجام شود که به تولید ضربه نزند، اظهار داشت: چنانچه ساختار منسجمی برای حمایت و پشتیبانی از این سیاست‌ها ایجاد نکنیم، نمی‌توانیم این برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط ارزی کشور، باید جهت‌دهی توسعه اقتصادی بر پایه رشد صنعتی پایدار، صادرات محور، در کنار تامین نیاز کشور با تمرکز بر محصولات و خدمات دارای فن‌آوری متوسط و پیشرفته و ارزش افزوده بالا، شکل بگیرد. مطمئنا واردات به‌نحوی باید انجام شود که به تولید ضربه نزند و به‌عنوان تنظیم‌گر عمل کند.

علی آبادی از بازآفرینی و اصلاح حکمرانی بخش صنعت و معدن با تاکید بر تنظیم‌گری، تسهیل‌گری و نظارت و کاهش تصدی‌گری به‌عنوان راهبرد وزارت صمت نام برد و یادآور شد: در سال‌های اخیر به جای سیاست‌گذاری و تسهیل‌گری برای صنایع، مجموعه‌های صنعتی و دانشگاه‌ها، دنبال تصدی‌گری بوده‌ایم که باید این مساله از طریق برنامه‌های مختلف، اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه ناترازی می‌تواند مشکلات بسیاری را ایجاد و موجبات سرخوردگی اقتصادی و مهاجرت افراد نخبه را فراهم کند، خاطرنشان کرد: پیشبرد طرح برون‌گرایی اقتصاد، اصلاح ساختار، حذف تدریجی ارز چند نرخی، حذف یارانه‌های فسادزا و حذف قیمت‌گذاری دستوری در زنجیره تولید تا مصرف، از دیگر راهبردهای‌مان در وزارت صمت است. مطمئنا اصلاح نظامات و ساختارهای صنعتی و تجاری کشور و توسعه روابط تجاری خارجی موجب ایجاد اشتغال متناسب با خروجی‌های دانشگاه‌ها در کشور می‌شود.

کد خبر 143038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha