ایران روور، بررسی شرایط احراز گارانتی خودروهای کارکرده وارداتی را بر عهده گرفت

رئیس هیات مدیره گروه صنعتی ایران روور از اجرای گارانتی خودروهای دست دوم وارداتی، توسط این گروه خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، فرشاد رمضانی، با اعلام این خبر اظهار داشت: گروه صنعتی ایران روور گارانتی خودروهای دست دوم وارداتی را بر عهده گرفته است.

به گفته وی، بررسی شرایط احراز گارانتی، و سپس اجازه واردات خودروهای کارکرده نیز از سوی گروه صنعتی ایران روور انجام خواهد شد.

براساس این گزارش، در تابستان امسال لایحه واردات خودروهای دست دوم یا کارکرده، توسط نمایندگان مجلس مصوب شد و به تایید نهایی توسط شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز رسید.

هنوز جزئیات دقیق این طرح تعیین و تکلیف نشده، اما مقامات ذی‌ربط درباره این موضوع اظهار نظرهایی کرده‌اند، برای مثال مهم‌ترین شرط برای ورود ماشین‌های کارکرده به کشور، عمر آنها خواهد بود و نباید بیش از ۵ سال کار کرده باشند. با این اوصاف در صورت صدور مجوز تنها خودروهایی که تولید سال ۲۰۱۸ به بعد هستند می‌توانند به بازار بیایند.

دیگر شرطی که مجلس شورای اسلامی برای واردات خودروی دست دوم تعیین کرده، مربوط به استانداردهای ضروری است. شواهد و قرائن حاکی از این است که خودروهای مشمول می‌بایست تأییدیه سازمان ملی استاندارد و سازمان محیط زیست را دریافت کنند.

این گزارش می افزاید که دو شرط لازم برای واردات خودروهای کارکرده در نظر گرفته شده است، نخست اینکه واردکنندگان لزوما باید دارای کارت بازرگانی معتبر باشند و از سوی دیگر باید محل تأمین ارز برای واردات تعیین شود. البته در این میان رئیس کمیسیون صنایع و معدن مجلس معتقد است که طبق قانون محدودیتی برای واردات وجود ندارد و اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند واردات را انجام دهند.

خاطرنشان می شود که گروه صنعتی ایران روور به تازگی از ۵ محصول اشکودا برای ورود به بازار ایران نیز رونمایی کرده است.

کد خبر 143116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha