کد خبر 143399
۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
نکاتی که در سفر با خودرو شخصی باید رعایت کرد

شهریور ماه آخرین فرصت سفر است و بسیاری از افراد از این فرصت برای گشت و گذار در کنار خانواده بودن و سفر با خودرو شخصی به نقاط مختلف کشور استفاده می کنند. اما برای داشتن یک سفر خوب با خودرو باید نکاتی را رعایت کرد که در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

به گزارش پرشین خودرو، برای داشتن یک سفر خوب با خودرو باید نکاتی را رعایت کرد که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

تهیه مقدمات سفر

اقلامی وجود دارند که حتما در هنگام سفر با خودرو شخصی باید همراه داشته باشید. چند بطری آب آشامیدنی، کابل جامپر (برای باتری به باتری کردن)، کیت اضطراری خودرو شامل منور و تابلو مثلث خطر، از جمله مواردی هستند که باید حتما همراه داشته باشید.

 امیدواریم خودرویی جادار و مناسب برای سفر انتخاب کرده باشید تا مجبور نباشید لوازم ضروری و ایمنی را قربانی کمبود فضا در خودرو کنید. واقعیت این است که وقتی داخل خودرو برای تمامی مسافران فضای کافی وجود داشته باشد، سفر لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر خواهد شد و هیچ کس خستگی سفر را احساس نخواهد کرد.

نکاتی که در سفر با خودرو شخصی باید رعایت کرد

چکاپ خودرو

بررسی کلی موارد فنی مهم و ایمنی خودرو یکی از مهم‌ترین نکات سفر با ماشین است که باید قبل از شروع مسافرت آن را انجام داد. توصیه می کنیم پیش از سفر به یک متخصص مراجعه کنید و کلیه قسمت‌های فنی ماشین را چک کنید تا هرگونه ایراد احتمالی آن رفع شود، اما اگر خودتان قصد چکاپ خودرو را دارید، مطمین شوید هیچ چراغ هشدار یا چراغ سرویسی روی داشبورد خودرو روشن نیست. شما باید روغن موتور، روغن گیربکس، باتری خودرو، مایعات خودرو، چراغ ها و فشار باد تایرها را کنترل کنید تا سفری ایمن و بی خطر را تجربه کنید.

شاید این موضوع بدیهی به نظر برسد، ولی بنزین خودرو را نیز چک کنید و هیچگاه اجازه ندهید میزان بنزین داخل باک از یک چهارم کم‌تر شود تا هنگام مواجهه با اتفاقات پیش‌بینی نشده مانند ترافیک سنگین به مشکل بر نخورید.

ایمنی و اطلاع از وضعیت جاده ها

چنانچه قرار است مسافت زیادی را رانندگی کنید، وضعیت جاده ها را بررسی کنید. امروزه افراد زیادی از مسیریاب های آنلاین یا سیستم نویگیشن خودرو برای بررسی ترافیک جاده ها و آگاهی از وضعیت پیش رو استفاده می کنند، که با استفاده از آن می توان مسیرهای کم‌ترافیک و میانبر به سمت مقصد را انتخاب کرد که این کار باعث کاهش مصرف سوخت و زمان رسیدن به مقصد می‌شود.

نکاتی که در سفر با خودرو شخصی باید رعایت کرد

همچنین اگر خودرو شما به امکانات و ویژگی های ایمنی فعال و غیرفعال مجهز است، از کیسه هوا گرفته تا سیستم های کمک راننده ماننده هشدار خروج از خط، تشخیص نقاط کور، هشدار برخورد از جلو و... از مواردی هستند که در هنگام سفر باید به خوبی از آنها استفاده کرد.

کد خبر 143399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha