خودرو وارداتی اقتصادی وجود خارجی ندارد / آشفتگی بیشتر در انتظار بازار خودروهای وارداتی

اعلام خبر قیمت 6 خودرو وارداتی و درج قیمت‌هایی که نه تنها اقتصادی نیست بلکه علی‌الحساب نیز است هم آرزوی خرید خودروهای وارداتی اقتصادی را نزد بخشی از متقاضیان بازار خودرو بر باد داد هم بازاری را که مدت‌ها به واسطه خبردرمانی و عرضه قریب‌الوقوع خودروهای صفر و اقتصادی، آرام شده بود با آشفتگی در آینده نزدیک همراه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بازار خودرو در ماه‌های اخیر با رکود ناشی از انتشار پیوسته اخبار واردات خودروهای اقتصادی همراه بود و حالا با انتشار قیمت علی‌الحساب 6 خودرو وارداتی، انتظار می‌رود آشفتگی جایگزین رکود بازار خودرو شود.

رویای ورود خودروهای خارجی صفرکیلومتر با قیمت اقتصادی هرچند از ابتدا نیز غیرقابل دسترس به نظر می‌آمد اما کورسوی امیدی را در دل متقاضیان بازار خودرو ایجاد کرده بود که به واسطه دلایل سیاسی نظیر انتخابات، این خودروها به بازار عرضه خواهد شد.

اعلام قیمت‌های شش خودروی وارداتی آن هم به صورت پایه و بدون احتساب مالیات، تعرفه و هزینه شماره‌گذاری و ...، پایان بخش رویایی بود که محقق نشدن آن بیش از همه به کام دلالان خودروهای وارداتی و برخی مونتاژکاران شیرین خواهد بود.

بی‌شک باید در هفته‌ها و ماه‌های آینده شاهد تبعات اعلام قیمت موقتی خودروهای وارداتی در بازار خودرو و تسری تبعات آن به قیمت خودروهای مونتاژی باشیم و هزینه این تبعات و آشفتگی را هم طبق روال مرسوم باید خریداران خودرو پرداخت کنند که ماه‌ها به خیال واهی خرید خودروی وارداتی اقتصادی دست به معامله خودرو نزده بودند.

سود این اتفاقات هم در وهله نخست به جیب دلالان سرازیر خواهد شد و پس از آن برخی مونتاژکاران را منتفع خواهد کرد.

رویای خودروی وارداتی اقتصادی هرچند از ابتدا و با توجه به نرخ ارز و برخی لابی ها غیرقابل دسترس بود اما تلاش برخی نمایندگان مجلس در راستای واقعی نشان دادن این رویا موجب شد تا افکار عمومی نیز با آن همراهی کند.

واقعیت اما این است که با توجه به ارزش ریال در برابر دلار، حتی قیمت اقتصادی برای خودروهای داخلی نیز یک توهم شیرین است چه برسد به خودروهایی که ده‌ها مدل هزینه جانبی را برای رسیدن به ایران متحمل خواهند شد.

خودروی اقتصادی به خصوص از نوع وارداتی یک اقدام پوپولیستی از سوی کسانی بود که هر کدام توانستند ماهی مطلوب خود را از آب گل‌آلود واردات خودرو صید کنند.

حالا زمان جبران خسارت‌های ناشی از رکود چند ماهه برای دلالان بزرگ خودروهای وارداتی از جیب مردمی است که بار دیگر به وعده‌های اقتصادی دولت دل‌خوش کردند.

یکبار دیگر و برای آخرین بار تاکید می‌کنیم که خودروی اقتصادی به خصوص از نوع وارداتی تنها یک رویای شیرین است و به هیچ عنوان قابل دسترس نیست.

کد خبر 143676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha