خودرو برقی سایپا حاصل همکاری مشترک با چین خواهد بود / افزایش تعرفه واردات خودرو برقی برای ما هم عجیب بود!

مشاور امور فناوری وزارت کشور با بیان اینکه سایپا ابتدا خودرو شاهین را برای برقی کردن پیشنهاد داده بود، گفت: شرکت سایپا از آمادگی خود برای همکاری با طرف چینی به منظور عرضه یک خودرو برقی خبر داده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، حمیدرضا طهوری مشاور امور فناوری وزارت کشور، با اعلام این خبر اظهار داشت: خوشبختانه در مقوله برقی سازی اتوبوس و موتورسیکلت مشکل آن چنانی نداریم و تولیدکنندگان داخلی توان تولید محصولات برقی را دارند اما در خودرو سواری تاکنون شاهد معرفی جی ۴ و جی ۷ از کرمان موتور، آریزو ۵ از مدیران خودرو، تارا برقی از ایران خودرو، بایک eu۵ از دیار خودرو و یک خودرو چینی از سایپا بوده ایم.

وی که در نشست تخصصی توسعه حمل و نقل خودروهای عمومی برقی در کشور سخن می گفت، متذکر شد: متاسفانه دولت ها دیر به موضوع برقی سازی خودروها ورود کرده اند و در حال حاضر به دلیل بزرگ شدن نیاز کشور نمی توان فقط بر توان داخلی تمرکز کرد و مجور به واردات نیز هستیم.

طهوری، با بیان اینکه مشخصات خودروهای برقی مورد نیاز کشور در شورای عالی ترافیک مشخص و به تصویب رسیده است، تصریح کرد: سیاست کشور در موضوع اتوبوس برقی استفاده از توان داخلی است و در خودرو سواری، خودروسازان مجاز به واردات خودرو برقی با هدف جذب و انتقال تکنولوژی شده اند.

به گفته مشاور امور فناوری وزارت کشور، در موضوع موتورسیکلت برقی، هم ساخت داخل داریم و هم واردات آن بر عهده شرکت های موتورسیکلت سازی گذاشته شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه افزایش تعرفه واردات خودرو برقی از صفر به ۱۱ درصد برای ما هم عجیب بود، خاطرنشان کرد: قرار است تمام مالیات و ‌عوارض متصور برای خودرو و موتورسیکلت برقی صفر باشد و حتی تعرفه برق ارزان در نظر گرفته شود تا با این مشوق ها مردم را به استفاده از وسایل نقلیه برقی تشویق کنیم.

نشست تخصصی توسعه حمل و نقل خودروهای عمومی برقی در کشور: بایدها و سیاست ها، صبح امروز در موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی برگزار شد.

کد خبر 143869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha