سند توسعه خودروهای برقی کشور تهیه و تدوین می شود / تخصیص ۳۰۰ هزار دلار ارز به خودروسازان برای واردات تاکسی برقی

یک مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت از تهیه و تدوین سند توسعه خودروهای برقی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، حسن کریمی سنجری، با اعلام این خبر اظهار داشت: تهیه و تدوین سند توسعه خودروهای برقی کشور می تواند یه عنوان یکی از تکه های پازل سند خودرو مطرح شود.

وی این سند را دربرگیرنده تمام ظرفیت ها و محدودیت های کشور در بخش خودروهای برقی دانست که به طور مختصر شامل تامین برق، زیرساخت های مورد نیاز، استانداردها و پروتکل های شارژ و مدل اقتصادی کار و ... می شود.

مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت صمت، که در نشست تخصصی توسعه حمل و نقل خودروهای عمومی برقی در کشور سخن می گفت، با توجه به بررسی مدل های اقتصادی برقی سازی خودروها در دیگر کشورها، اضافه کرد: با همکاری وزارت دفاع و شرکت صبا باطری موضوع توسعه باطری خودروهای برقی در دستور کار است بطوریکه به عنوان مثال اکنون مطالعات استفاده از سدیم به جای لیتیوم در باطری آغاز شده است.

وی در بخشی از سخنان خود و در پاسخ به سئوالات حاضران در این نشست، خودروهای هیبریدی را یک میان بر برای تغییر مسیر از سوخت فسیلی به سوخت فول الکتریک دانست و متذکر شد: کشورهای پیشرفته دنیا اعتماد لازم به خودرو برقی نداشتند و تولید خودرو هیبریدی یک گام برای تست و محک زدن جایگزینی سوخت های فسیلی با نیروی الکتریسیته بود و امروز ما باید همانند کشور چین بصورت مستقیم به مقوله خودروهای تمام برقی بپردازیم و در این مسیر گام برداریم.

کریمی سنجری از تخصیص ۳۰۰ هزار دلار ارز برای واردات تاکسی برقی از طریق شرکت های خودروسازی خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت های خودروسازی موظف شده اند تا پایان سال جاری نسبت به ۶۰ درصد تعهدات خود در موضوع خودروهای برقی عمل کنند.

نشست تخصصی توسعه حمل و نقل خودروهای عمومی برقی در کشور: بایدها و سیاست ها، صبح امروز در موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی برگزار شد.

کد خبر 143867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha