کد خبر 144421
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۸
نکات مهم برای خریدن باتری خودرو

در این مقاله به معرفی سه تا از بهترین مجموعه های فروش باتری اشاره می نماییم.

خرید باتری خودرو کار آسانی نیست و باید به نکات مهمی توجه کنید تا این محصول را به درستی خریداری کنید. به تصور برخی از افراد می‌توان به راحتی یک باتری را خریداری کرد و در خودروی خود مورد استفاده قرار داد اما اینگونه نیست و شما باید به موارد بسیار زیادی توجه کنید تا باتری مطابق با نیاز خودروی شما خریداری شود. باتری حیاتی‌ترین و مهم‌ترین قطعه‌ای است که در خودرو قرار می‌گیرد و اگر آمپراژ مطابق مناسبی نداشته باشد باعث ایجاد مشکلات در خودرو شما می‌شود. برای اطلاعات بیشتر درباره خرید باتری خودرو این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

images_1705173585_65a2e25168ac2.jpg

اندازه باتری را در نظر داشته باشید

در هنگام خرید باتری برای خودروی خودتان اندازه باتری را در مد نظر قرار دهید. باتری‌ها بر اساس طول، عرض و ارتفاعی که دارند در دسته‌های مشخصی قرار می‌گیرند. شما می‌توانید از یک مکانیک مجرب بخواهید که در این حرفه به شما کمک دهد تا باتری را به خوبی انتخاب کنید زیرا در صورت عدم انتخاب صحیح باعث خراب شدن سریع باتری می‌شوید. اگر یک باتری بزرگ را درون خودرو خود قرار دهید باعث آسیب جدی به سایر قطعات موتور خواهید شد.

اتمی یا اسیدی بودن باتری

باتری‌ها در انواع مختلف اتمی و اسیدی به فروش می‌رسند. در هنگام خرید باتری خودرو باید این نکته را مد نظر قرار دهید که باتری را از نوع اتمی خریداری کنید زیرا این باتری‌ها عمر بیشتری نسبت به باتری‌های اسیدی دارند. باتری‌های اتمی آلودگی کمتری نسبت به باتری‌های اسیدی داشته و کنترل و نگهداری آن‌ها بسیار آسان است. طول عمر باتری‌های اتمی ۳ الی ۵ سال اما طول عمر باتری‌های اسیدی نهایتاً ۲ سال است.

images_1705173595_65a2e25b22eb7.jpg

آمپراژ باتری ماشین

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید باتری باید به آن توجه کنید میزان آمپراژ باتری است. آمپر باتری باید با توجه به میزان برق مصرفی خودرو انتخاب شود. از عوامل موثر در انتخاب آمپر باتری می‌توان به سیستم صوتی خودرو اشاره کرد. اگر یک سیستم قوی روی خودرو باشد باید آمپر باتری ماشین را افزایش داد.

مارک و برند باتری

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که در هنگام خرید باتری باید به آن توجه داشته باشید مارک و برند باتری است. شما باید برندی را انتخاب کنید که کیفیت مطلوبی داشته باشد و بتوانید از ویژگی‌های مناسب آن استفاده کنید. اگرچه برندهای زیادی در بازار به فروش می‌رسند اما همه آنها نمی‌توانند انتخاب خوبی برای خودروی شما باشند. باتری‌ها در انواع مختلف با گارانتی به فروش می‌رسند. برخی از برندها به حدی محصولات با کیفیتی را تولید می‌کنند که گزینه مناسبی برای شما هستند. از برندهای محبوب می‌توان به برند سپاهان، صبا باتری، آذرباتری و غیره اشاره کرد. این برندها با تنوع بالای محصولات خود مورد توجه بسیاری از خریداران قرار گرفته‌اند و اگر آنها را خریداری کنید می‌توانید از طول عمر بالای آنها برخوردار شوید.

توجه به شرایط آب و هوایی

در هنگام خرید باتری باید به شرایط آب و هوایی که زندگی می‌کنید نیز توجه داشته باشید. اگر شما در یک منطقه سرد زندگی می‌کنید باید باتری را خریداری کنید که روی آن برچسب N قرار گرفته باشد. این حرف به معنای قابلیت و توانایی باتری در هوای سرد است. باتری‌هایی که روی آنها حرف S قرار می‌گیرد مناسب مناطق گرمسیری بوده و شما می‌توانید از آنها در شرایط آب و هوای گرم استفاده کنید. این مورد اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا باعث افزایش و یا کاهش طول عمر باتری می‌شود. امروزه برخی از باتری‌ها به صورتی تولید می‌شوند که ظرفیت خوبی در برابر دماهای گوناگون داشته و در مکان‌های مختلف قابل استفاده هستند.

images_1705173613_65a2e26d530f6.jpg

عمر باتری ماشین نقطه قوت باتری است

در هنگام خرید باتری به طول عمر آن هم توجه کنید. زمانی که یک باتری در کارخانه تولید می‌شود ابتدای طول عمر آن است و از آن روز باید طول عمر باتری را محاسبه کرد. زمانی که شما قصد خرید یک باتری را دارید باید حتماً به تاریخ تولید آن دقت کنید تا باتری را به نزدیک‌ترین تاریخ تولید خود بخرید. زمانی که یک سال از تولید هر باتری می‌گذرد صفحات آن سولفات شده و کیفیت پایینی پیدا می‌کنند. شما حتماً باید باتری به روز و جدید را برای خودروی خودتان انتخاب کنید. فروشگاه باتری ایران باتری محصولاتی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد که به تاریخ تولید خود نزدیک هستند.

توجه به گارانتی باتری

یکی دیگر از نکات مهمی که در هنگام خرید باتری باید به آن توجه کنید میزان گارانتی این محصول است. گاهی اوقات ممکن است یک باتری نو را خریداری کنید و پس از نصب روی خودرو دچار آسیب باشد. اگر محصولی که شما خریده‌اید گارانتی نداشته باشد مجبور به خرید یک باتری جدید هستید اما اگر شرکت گارانتی را در اختیار شما قرار دهد در مدت زمان گارانتی می‌توانید از یک باتری جدید استفاده کنید.

تاریخ ساخت باتری

اگر قصد خرید یک باتری خارجی را داشته باشید ممکن است این باتری مدت زیادی در گمرک انبار شده باشد بنابراین باید حتماً به تاریخ تولید آن دقت کنید. تا حد امکان بهتر است باتری ایرانی را بخرید و از خرید باتری‌های خارجی خودداری کنید زیرا شما به طور دقیق نمی‌توانید از تاریخ تولید آنها مطلع شده و ممکن است مشکلات زیادی در سیستم برقی خودرو شما به وجود آید. در هنگام خرید باتری از دیجی کالا نیز به این نکته توجه زیادی داشته باشید.

images_1705173626_65a2e27a6ad83.jpg

مراکز فروش باتری خودرویی

ما در این مطلب همه نکاتی که باید در هنگام خرید باتری به آنها توجه کنید را برایتان توضیح دادیم. اگر شما به این نکات دقت کنید می‌توانید یک محصول با کیفیت و مناسب را برای خودتان بخرید. اگرچه قیمت باتری‌ها با توجه به برندی که دارند متفاوت است اما شما در صورت انتخاب یک مجموعه معتبر می‌توانید باعث کاهش قیمت این محصولات نیز شوید. در ادامه به معرفی سه مجموعه بزرگ فروش باتری در کشور خواهیم پرداخت.

خرید باتری ازدیجی کالا

فروشگاه بزرگ دیجی کالا از بزرگترین مجموعه هایی است که لوازم یدکی خودرو مخصوصا باتری خودرویی را با قیمت های مناسب به فروش می رساند. شما برای خرید باتری خودروی خود میتوانید از سایت دیجی کالا یک خرید آنلاین را تجربه نمایید.

خرید باتری از مجموعه ایراندوست

فروشگاه باتری ماشین ایراندوست یکی از مجموعه‌های معتبری است که شما می‌توانید با خیال راحت از طریق سایت این مجموعه سفارش خود را ثبت کرده و نیازتان را در مدت کوتاهی برطرف کنید. این مجموعه انواع برندهای بسیار با کیفیت را درون سایت خود قرار داده تا شما در هر زمان و مکانی که حضور داشته باشید بتوانید سفارش خود را به صورت اینترنتی و با قیمتی مناسب ثبت کنید. 

خرید از ایران باتری

فروشگاه ایران باتری انواع باتری های متنوع از برندهای مختلف را به فروش می رساند. برندهایی از جمله سپاهان باتری، صباباتری، برنا باتری، وایا باتری و...

در فروشگاه ایران باتری میتوانید به صورت آنلاین قیمت باتری هارا مشاهده کرده و نسبت به خرید آنها اقدام نمایید.

کد خبر 144421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha