خودرو برقی شخصی من در جهان نمونه‌ تجاری شده، ندارد!/ جزو ۸ کشور برتر جهان در فناوری خودرو برقی هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پیشرفت کشور در تصاحب فناوری خودروهای برقی گفت: خودرو شخصی من از فناوری خاصی برخوردار است که هنوز در جهان تجاری سازی نشده است اما ما اینجا در حال استفاده هستیم.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت که در مراسم نمادین تحویل ۱۰۰ دستگاه خودرو برقی کرمان موتور به ناوگان تاکسیرانی سخن می‌گفت، ایران را جز هشت کشور برتر صاحب فناوری خودرو برقی دانست و افزود: پیشرفت امروز ما در حوزه خودروهای برقی گام بزرگی است که سابقه ۳۰ ساله در جمهوری اسلامی دارد و ما ۱۰ سال در شرکت مپنا روی این تکنولوژی کار کردیم تا امروز، دانش خودروی برقی در کشور نهادینه شود.

وزیر صمت با اعلام اینکه سال آینده از خودرو برقی داخلی رونمایی می‌کنیم، اظهار داشت: خیلی از کشورها هنوز درک صحیحی از خودروهای برقی ندارند اما ما در پی برقی کردن حمل و نقل عمومی کشور هستیم.

علی آبادی ایران را جزو کشورهای درجه اول دنیا و صاحب فناوری برقی سازی معرفی و بیان کرد: به عنوان نمونه‌ای از پیشرفت در خودروهای برقی باید بگویم که خودرو شخصی من از فناوری خاصی برخوردار است که هنوز در جهان تجاری سازی نشده است اما ما اینجا در حال استفاده هستیم.

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت
عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت

وی بحث بازیابی باتری لیتیوم را از مباحث مهم در استفاده از خودروهای برقی دانست و گفت: محیط زیست ما اهمیت زیادی دارد که اگر به آن توجه نکنیم، زندگی تلخی خواهیم داشت. هرچه زودتر باید جلوی تخریب محیط زیست را بگیریم و ما این مسیر را با برقی سازی و هوشمند سازی خودرو دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: هوشمندسازی و اتصال خودرو می‌تواند گره‌گشای مشکلات محیط زیستی ما در کشور باشد. خودروهای اشتراکی نیز می‌تواند در توقف تخریب محیط زیست ایران نقش مهمی ایفا کند.

وزیر صمت در ادامه اظهار داشت: نسل امروز خودروهای برقی با باتری لیتیومی، تا حدودی به محیط زیست کمک می‌کند اما باید به فکر تکنولوژی‌های جدیدتر از جمله هیدروژن باشیم چون هیدروژن در آینده می‌تواند دغدغه جهان در حوزه سوخت را مرتفع کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: امشب در سایت سازمان توسعه تجارت لیست بلندی از خودروهای برقی که امکان واردات به کشور را دارد منتشر خواهیم کرد.

کد خبر 144433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha