کد خبر 144454
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
رئیس پلیس راهور فراجا خواستار کاهش سن معافیت معاینه فنی خودروها به ۲ سال شد

رئیس پلیس راهور فراجا با توجه به اهمیت معاینه فنی خودروها در کاهش حوادث و آلودگی هوا، معافیت چهار ساله معاینه فنی خودرو پس از تولید را به هیچ وجه منطقی ندانست و تاکید کرد: باید سن معافیت معاینه فنی خودروها به ۲ سال تقلیل یابد.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سردار سید  تیمور حسینی، با بیان این مطلب کیفیت معاینه فنی خودروها را در انجام دوره های معاینه فنی بسیار مهم ذکر کرد و اظهار داشت: یکی از نکات مهمی که در بازدید از مرکز تست و آلایندگی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد هم مطرح شد، استاندارد تجهیزات در مراکز معاینه فنی است و باید این موضوع را از ستاد معاینه فنی خودروها، وزارت صمت و سایر دستگاههای متولی مطالبه کرد تا مراکز معاینه فنی خودروها مکلف شوند و به شکل دوره ای، تجهیزات به خصوص تجهیزات الکترونیکی مورد ارزیابی قرار گیرند تا از کالیبره خارج شدن تجهیزات جلوگیری شود.

وی که در حاشیه بازدید از آزمایشگاه ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو شرکت ISQI که به مناسبت روز ملی هوای پاک برگزار شد سخن می گفت، اضافه کرد: تجهیزات معاینه فنی خودروها نیاز به بررسی کیفیت دارد و اگر این اتفاق بیفتاد خودروهای گازسوز و یا دوگانه سوز نیز مشمول این بررسی های دقیق هم قرار می گیرند و به طور قطع شاهد حوادث کمتری از جمله انفجار مخازن گاز خودروهای گاز سوز خواهیم بود.

تیمور حسینی

واردات خودروهای کارکرده مطابق با استانداردها منطقی است

سردار حسینی در ادامه واردات خودروهای کارکرده منطبق با استانداردها و آزمون مورد تایید داخلی را تصمیم منطقی دانست و گفت: واردات خودروهای کارکرده به ارائه گواهی اسقاط نه تنها اقدام منطقی بلکه می تواند کمک موثری به جریان اسقاط خودروها و بهبود ناوگان حمل و نقل کشور باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین با اشاره به برخی نگرانی ها از هویت و کیفیت خودروهای کارکرده به کشور تاکید کرد: ورود هر کالایی از مبادی رسمی و قانونی، با کنترل دقیق و نظارت بر استانداردهای فنی انجام می شود.

برای تماشای تصاویر بازدید رئیس پلیس راهور فراجا از مجتمع آزمایشگاهی ایمنی و سنجش آلایندگی خودرو کلیک کنید.

توسعه خودروهای برقی در کشور ضروری است

 سردار حسینی همچنین در خصوص عرضه خودروهای برقی در ناوگان حمل و نقل و تاثیر آن بر کاهش آلودگی هوا گفت: تاثیر خودروهای برقی بر کاهش آلودگی هوا کاملا مشخص است بنابراین هم سو با رشد فن آوری خودروهای برقی در دنیا، حرکت به سمت توسعه خودروهای برقی در کشور ما نیز ضروری است.

 وی افزود: البته توسعه خودروهای برقی به طور قطع نیازمند زیرساخت هایی است بنابراین به ناچار باید برای توسعه زیرساخت ها حرکت کنیم و امیدوار باشیم در چشم انداز میان مدت و یا بلند مدت شاهد تردد خودروهایی صرفا هیبرید و یا برقی در کشور باشیم.

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین در خصوص کیفیت خودروهای داخلی متذکر شد: اگر چه کیفیت خودروهای داخلی نسبت به گذشته بهتر شده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله زیادی داریم و باید باز هم در این زمینه تلاش شود و کیفیت خودروها افزایش یابد زیرا انتظار جامعه و پلیس این است که روز به روز شاهد ارتقای کیفیت خودروها باشیم و حداقل انتظار این است در گام اول ارتقای استحکام بدنه در خودروهای داخلی عملی شود.

سردار حسینی در ادامه با توجه برنامه توقف تولید برخی محصولات داخلی گفت: با افزایش استاندارد خودروها هم اکنون تولید و شماره گذاری برخی محصولات داخلی از جمله پراید، پژو ۴۰۵ و سمند متوقف و تا پایان امسال نیز خودرو پژو پارس نیز از جریان تولید خارج و شماره گذاری آن متوقف می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با ارتقای آزمون های کیفی خودروها شاهد جایگزینی و عرضه مدل های جدید و با کیفیت خودروهای داخلی به بازار باشیم تا رضایت مردم نیز حاصل شود.

راه اندازی مرکز آزمون جاده ای خودرو از اتفاقات خوب در خودروسازی کشور است

رئیس پلیس راهور فراجا همچنین راه اندازی مرکز آزمون جاده ای خودرو را ازاتفاقات خوب در خودروسازی کشور دانست و گفت: امیدواریم با تلاشی که در شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران وجود دارد هر چه سریعتر مرکز آزمون جاده ای خودرو راه اندازی شود چرا که با دستیابی به این فن آوری و عملی شدن آن، مطالبه و خواست پلیس نیز محقق خواهد شد.

سردار حسینی در ادامه به آمار بالای تصادفات در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه سالانه معادل ۷ درصد تولید ناخالص ملی در کشور بر اساس تصادفات مستهلک می شود، خاطرنشان کرد: هیچ کس مخالف تولید داخلی نیست بلکه همه ما وظیفه داریم که از تولید داخلی حمایت کنیم.

کد خبر 144454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha