مقایسه شتاب ۲ سدان سریع بازار خودرو ایران / شتاب صفر تا ۱۰۰ سریع‌ترین سدان‌های ایران چقدر است؟ (فیلم)

در این گزارش با مقایسه ویدئویی شتاب صفر تا صد، دو مدل از سریع‌ترین خودروهای سدان کشور، با سریع‌ترین سدان مونتاژی بازار خودرو آشنا می‌شوید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، بازار خودرو ایران در سال‌های اخیر شاهد رشد سریع و پیشرفت خودروهای چینی بوده است.

پیشرفت صنعت خودرو چین، راه ورود خودروهای سریع‌تر را نیز به بازار کشور هموار ساخته و امروز می‌بینیم خودروهایی با شتاب صفر تا صد ۷ ثانیه‌ای نیز در ایران مونتاژ و تولید می‌شود.

رکورد جدید آریزو ۸ در شتاب صفر تا صد / فونیکس آریزو ۸؛ رقیب کیا K۵ و تویوتا کمری از دیار چین + (فیلم معرفی آریزو 8)

در این گزارش به مقایسه شتاب دو سدان سریع کشور می‌پردازیم که هر دو محصول شرکت فونیکس زیرشاخه لوکس مدیران خودرو است.

تا پیش از معرفی سدان فونیکس آریزو ۸، فونیکس آریزو ۶ GT لقب سریع‌ترین خودرو مونتاژی کشور را به خود اختصاص داده بود اما این مقام تنها یکسال در اختیار فونیکس آریزو ۶ جی تی بود چراکه با ورود آریزو ۸ این خودرو توانست رکورد شتاب صفر تا صد آریزو ۶ جی تی را بشکند.

مشخصات فنی آریزو ۶ جی تی

در فونیکس آریزو ۶ پرو یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژر وجود دارد که در انواع واقسام محصولات مدیران استفاده شده است، این موتور توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. ترکیب این موتور با یک گیربکس سی وی تی، سواری و شتاب مطلوبی را برای آریزو ۶ پرو رقم خواهد زد.

در کم تر از ۱۰ ثانیه می توانید به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسید و در ۱۰۰ کیلومتر نیز مصرف سوخت ترکیبی حدود ۷ لیتر را بنا به ادعای سازنده خواهید داشت که با توجه به اعداد ارقام نتیجه قابل قبولی را در پی خواهد داشت.

مشخصات فنی آریزو ۸

خودرو فونیکس آریزو ۸ به واسطه یک پیشرانه ۲ لیتری که با تکنولوژی AVL اتریش تولید شده است، می‌تواند از لحظه توقف کامل در عرض ۷.۵۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد و همین زمان است که فونیکس آریزو ۸ را به سریع‌ترین خودروی مونتاژی تبدیل می‌کند که تا پیش از این در اختیار آریزو ۶ جی تی قرار داشت.

پیشرانه آریزو ۸ توان تولید ۲۵۴ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متری را دارد و این نیرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر به محور جلو منتقل می‌شود. دستیابی آریزو ۸ به شتاب صفر تا صد ۷.۵ ثانیه‌ای نیز به دلیل وجود گیربکس دوکلاچه تر است که شتاب اولیه و شتاب‌گیری بیشتر را برای این خودرو ممکن می‌سازد.

تنها با مقایسه مشخصات فنی و گیربکس‌های دو خودرو روی کاغذ می‌توان پی برد که کدام خودرو سریع‌تر است اما ما هر دو خودرو را در دو پیست شناخته شده کشور تست کردیم که شما نتایج آن را در ویدوهایی جداگانه مشاهده خواهید کرد.

ویدئوی شتاب صفر تا صد آریزو ۶ جی تی در پیست اتومبیلرانی آزادی

ویدئوی شتاب صفر تا صد آریزو ۸ در پیست اتومبیلرانی آیلند

همان طور که در مقایسه ویدئویی شتاب دو خودرو فونیکس مشاهده کردید، سدان فونیکس آریزو ۸ سریع‌ترین سدان مونتاژی ایران است که احتمالا تا مدت‌ها نیز این رکورد را در سگمنت خودروهای سدان بر عهده خواهد داشت.

کد خبر 144460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha