رکورد جدید آریزو ۸ در شتاب صفر تا صد / فونیکس آریزو ۸؛ رقیب کیا K۵ و تویوتا کمری از دیار چین +(فیلم)

خودرو فونیکس آریزو ۸ که چری ادعا می‌کند برای رقابت با تویوتا کمری و کیا K۵ آمده است، در ایران باید با یک خودروی هم‌وطن نیز که به صورت وارداتی آمده است، رقابت کند. برای آشنایی با خودرو فونیکس آریزو ۸ که سریع‌ترین سدان مونتاژی و لوکس‌ترین سدان بازار خودرو ایران است، با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، چندی پیش بود که در حاشیه مراسم معرفی برند اکستریم، مدیرعامل چینی مدیران خودرو با یک خودرو جدید از چری دیده شد.

مقایسه شتاب ۲ سدان سریع بازار خودرو ایران / شتاب صفر تا ۱۰۰ سریع‌ترین سدان‌های ایران چقدر است؟ (فیلم شتاب صفر تا صد با دستگاه درگی)

خودرویی که جک لی مدیرعامل مدیران خودرو برای ترد در ایران سوار شده بود، سدان پرچمدار چری یعنی خودرو آریزو ۸ بود.

تصاویر آریزو ۸ را اینجا ببینید

حضور آریزو ۸ در ایران نشان می‌داد که برنامه مدیران خودرو برای تولید این خودرو در کشور جدی است و تنها چند هفته پس از آن مراسم، تست درایو آریزو ۸ برای خبرنگاران حوزه خودرو برگزار شد.

خودرو آریزو ۸ در ایران قرار است با زیرشاخه لوکس مدیران خودرو راهی بازار شود.

رقبای خودرو فونیکس آریزو ۸

خودرو فونیکس آریزو ۸ را باید سریع‌ترین خودرو مونتاژی کشور و البته لوکس‌ترین خودرو تولید ایران بنامیم که حداقل تا این لحظه رقیبی ندارد.

فونیکس آریزو 8

از رقبایی که برای این خودرو در بازار ایران وجود دارد می‌توانیم به کیا K۵، شاین مکس، تویوتا کمری و جی ای سی امکو اشاره کنیم که همگی به صورت وارداتی راهی بازار ایران شده است.

مشخصات فنی فونیکس آریزو ۸

خودرو فونیکس آریزو ۸ به واسطه یک پیشرانه ۲ لیتری که با تکنولوژی AVL  اتریش تولید شده است، می‌تواند از لحظه توقف کامل در عرض ۷.۵۰ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد و همین زمان است که فونیکس آریزو ۸ را به سریع‌ترین خودروی مونتاژی تبدیل می‌کند که تا پیش از این در اختیار آریزو ۶ جی تی قرار داشت.

فونیکس آریزو 8

پیشرانه آریزو ۸ توان تولید ۲۵۴ اسب بخار قدرت و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متری را دارد و این نیرو از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه تر به محور جلو منتقل می‌شود.دستیابی آریزو ۸ به شتاب صفر تا صد ۷.۵ ثانیه‌ای نیز به دلیل وجود گیربکس دوکلاچه تر است که شتاب اولیه و شتاب‌گیری بیشتر را برای این خودرو ممکن می‌سازد.

طراحی ظاهری فونیکس آریزو ۸

آریزو ۸ با یک طراحی جوان پسند و اسپرت هر چند در برخی آیتم‌ها مانند جلوپنجره و درها شباهت‌هایی به لکسوس دارد اما در سایر نقاط با همان فلسفه طراحی هنر در حرکت، طراحی شده است.

جلوپجره بزرگ و عریض در قسمت جلو و یک قطعه کرومی که درب کاپوت را از سپر جدا می‌کند، مهمترین مشخصه نمای جلوی آریزو ۸ است.

در طرفین سپر جلو دو پروژکتور قرار دارد که اطراف آن ورودی هوای دیسک‌های جلو جانمایی شده است.

تصاویر فونیکس آریزو ۸ را در گالری ذیل ببینید:

جذاب‌ترین بخش طراحی خودرو فونیکس آریزو ۸ به طراحی و گرافیک داخلی چراغ‌های عقب و جلو بازمی‌گردد، جایی که طراحان تلاش کرده‌اند با نور بازی کنند و به همین دلیل هم مدل روشن و خاموش شدن چراغ‌ها بسیار زیبا و دلنشین است.

در نمای جانبی آریزو ۸ هم دو خط افقی از جلو تا عقب خودرو امتداد دارد و ظاهر بزرگ‌تری به خودرو بخشیده است.

طراحی و گرافیک چراغ‌های عقب هم ماننده چراغ جلو است و به همان میزان تلاش شده تا با نور بازی شود. چراغ‌های عقب به صورت پیوسه طراحی شده و لوگوتایپ فونیکس را در میان خود جای داده است.

در عقب هم دو خروجی دوگانه اگزوز در دو طرف دیفیوزر سیاه قرار دارد که ظاهر اسپرتی به این خودرو اعطا کرده است.

سقف هم با شیب ملایمی به سمت درب صندوق ادامه دارد که ظاهری شبیه به خودروهای فستبک به خودرو می‌دهد.

امکانات رفاهی و ایمنی خودرو فونیکس آریزو ۸

فونیکس آریزو ۸ با سیستم دستیاری پیشرفته رانندگی که ۱۵ رادار و سنسور را در خود جای داده یکی از خودروهای هوشمند مونتاژ ایران است.

فونیکس آریزو ۸ مانند سایر خودروهای فونیکس به سطح بالایی از آپشن و امکانات رفاهی و ایمنی مجهز است که ایربگ، مهمترین قسمت آن است. آریزو ۸ به ۱۰ ایربگ جانبی، زانویی و پرده‌ای مجهز شده که این خودرو را از سایر محصولات فونیکس متمایز می‌کند.

تصاویر کابین آریزو ۸ را در گالری ذیل ببینید:

سیستم خوشبوکننده اتوماتیک هم در آریزو ۸ وجود دارد که با قرار دادن پک‌های مخصوص، اسپری کردن خوشبوکننده در فضای کابین را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد.

از دیگر امکانات رفاهی و ایمنی آریزو ۸ باید به سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، هشدار خروج از خط، رادار نقطه کور، ترمز اضطراری، هشدار برخورد از جلو، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، ترمز پارک برقی، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، کلاستر دیجیتال، تهویه اتوماتیک دو کاناله با قابلیت تصفیه هوای درون کابین، گرم کن صندلی‌های ردیف جلو و عقب و سرد کن صندلی‌های ردیف جلو، گرم کن غربیلک فرمان سامانه پایش فشار باد تایرها، چراغ روشنایی روز، پدل شیفتر، شارژر وایرلس، نور پردازی داخلی، سیستم تابلوخوان، سقف پانوراما، ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، خروجی USB، فرمان کمکی برقی و بسیاری امکانات دیگر اشاره کنیم که آریزو ۸ را به سدانی لوکس در دسته خودروهای مونتاژی ایران تبدیل کرده است.

در ادامه می‌توانید ویدئوی معرفی خودرو فونیکس آریزو ۸ را تماشا کنید:

کد خبر 144449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha